مشکلات مدارس مذهبی قزاقستان از نگاه دین‌شناسان
کد خبر: 3858288
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

مشکلات مدارس مذهبی قزاقستان از نگاه دین‌شناسان

گروه بین‌الملل ــ از نگاه دین‌شناسان باید مانند تاتارستان مدارس دینی قزاقستان را در سطح بالاتری تأسیس کرد تا شاگردان با سواد و دارای اطلاعات دینی کافی وارد جامعه شوند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان، پنج مدرسه ــ کالج و چهار مدرسه مذهبی در قزاقستان فعالیت می‌کنند که به گفته کارشناسان، برخی والدین، دانش‌آموزان بدرفتار را که به درس علاقه ندارند پیش از ورود به دانشگاه به این مدارس می‌فرستند تا از راه آموزه‌های دینی تربیت شوند.

به گفته دین‌شناسان این امر یکی از نقاط ضعف مدارس مذهبی است، زیرا والدین این دانش‌آموزان بر این باور هستند که با این کار فرزندانشان را به راه صحیح هدایت می‌کنند، اما دانش‌آموزان در نهایت امام جماعت می‌شوند، در حالی که سواد کافی ندارند و با افکار و دیدگاه بسته رشد کرده‌اند.

آنها در ظاهر امام جماعت هستند و مردم از آنها انتظار رفتار معنوی و عقلانی دارند اما در باطن نمی‌توانند به این انتظارات پاسخ دهند؛ در حالی که باید دانش‌آموزان درس‌خوان و کوشا که در کنکور موفق شده‌اند، در رشته‌های دینی و مذهبی تحصیل کنند.

با توجه به این مشکلات، باید مانند تاتارستان مدارس دینی را در سطح بالاتری تأسیس کرد تا شاگردان با سواد و دارای اطلاعات کافی دینی وارد جامعه شوند.

«عبدالصمد»، از مسئولان یکی از مدارس قزاقستان، ضمن مخالفت با  نظر دین‌شناسان می‌گوید، دانش‌آموزانی که در مدارس مذهبی تحصیل می‌کنند، درس‌خوان و با تربیت هستند.

وی تأکید کرد: نبود روش آموزشی صحیح از مشکلات اصلی مدارس مذهبی است و هر استادی به شیوه خود تدریس می‌کند و شیوه تدریس یکسانی وجود ندارد. دانشگاه‌های مذهبی و دینی، فارغ‌التحصیلان مدارس دینی را بدون کنکور در دانشگاه می‌پذیرند، اما این شیوه درست نیست و برای تمام دانش‌آموزان باید کنکور یکسان برگزار شود.

انتهای پیام
captcha