امکان تغییر در قیمت بنزین وجود ندارد مگر با اجازه رهبری
کد خبر: 3858429
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
کمالی‌پور بیان کرد:

امکان تغییر در قیمت بنزین وجود ندارد مگر با اجازه رهبری

گروه اقتصاد ــ نایب‌رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اظهار کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، امکان تغییر در نرخ بنزین وجود ندارد، اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ناچار به استجازه از ایشان شویم، قطعاً براساس نظر رهبر انقلاب عمل خواهیم کرد.

یحیی کمالی‌پور، نایب‌رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره تصمیم دولت مبنی بر افزایش نرخ بنزین گفت: واقعیت این است که چنین اقدامی از منظر عقلانی، اقدامی مناسب نبود و نه زمان، نه سازوکار اجرایی و ابزار لازم برای آن وجود نداشت.

تصمیم دولت بسیار عجولانه بود

وی با اشاره به عجله دولت در تصمیم خود مبنی بر گرانی بنزین ادامه داد: این تصمیم بسیار عجولانه بود و می‌شد به گونه‌ای دیگر تصمیم گرفت تا این‌همه تبعات، خسارت و گرفتاری برای کشور پدید نیاد، لذا مطمئنا دولت باید پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه باشد.

کمالی‌پور اظهار کرد: شاید در شرایط کنونی به دلیل مشکلاتی که در کشور پدید آمده امکان بررسی این اقدام دولت وجود نداشته باشد اما به دلیل تبعاتی که با این تصمیم متوجه کشور شده هر کدام از مسئولان دولت در جایگاهی که دارند باید پاسخگو باشند.

اگر فرمایش رهبر انقلاب نبود کوتاه نمی‌آمدیم

منتخب مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت یادآور شد: فرمایش رهبر انقلاب برای همه فصل‌الخطاب است اما نباید بار این مشکلات را به دوش رهبری انداخت.

کمالی‌پور اظهار کرد: باید دولت تدابیری انجام دهد و مردم هم کمک کنند که فشار بر اقشار آسیب‌پذیر کم شود. در بسیاری از مناطق کشور وسیله حمل و نقل عمومی وجود ندارد، لذا مردم به اقتضای محل کار خود باید کیلومترها رفت و آمد کنند. به ویژه در مناطق روستایی که مستحق خدمت هستند، شرایط مناسب نیست.

مطمئناً اگر فرمایش مقام معظم رهبری نبود، نه نمایندگان و نه مردم به این سادگی کوتاه نمی‌آمدند اما به هر حال فرمایش رهبر انقلاب برای همه فصل‌الخطاب است. نباید بار این مشکلات را به دوش رهبر انداخت

امکان اخذ نظر رهبر انقلاب

در جنوب کشور و به ویژه جنوب استان کرمان دستگاه «سی ان جی» وجود ندارد لذا واقعا بستر اجرای این کار فراهم نبود اما این کار انجام شد. در مورد این توجیه دولت که می‌گوید این درآمدها را خرج طبقه فقیر خواهیم کرد هم باید عرض کنم که امیدی ندارم که دولت در این کار موفق باشد؛ کما اینکه در بحث هدفمندی یارانه‌ها هم موفق نشدند.

وی در پایان گفت: نایب‌رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان گفت: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب، امکان تغییر در نرخ بنزین وجود ندارد اما اگر شرایط به گونه‌ای باشد که ناچار به استجازه از ایشان شویم قطعاً براساس نظر رهبر انقلاب عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۲۹ - ۲۰:۵۸
0
0
بایستی حقوق بازنشستگان و خانواده های مستمند و به شدت نیازمندشان که جمعیت قابل توجهی از خانوارهای طبقه متوسط و محروم و خدوم و رنج کشیده مدافع نظام و انقلاب رو با خدمت صادقانه ۳۰ ساله بدون فساد( دزدی ، رشوه ، اختلاس و فرار از کشور)تشکیل می دهند با توجه به منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین بطور کامل در سال ۹۹ همسان سازی شود.تا شرایط برای ادامه حیات و زندگی خانوارهای بدنه اصلی مدافع نظام و انقلاب در تمامی عرصه های مهم کشور، فراهم گردد.
captcha