وزیر تونسی: اجتهاد در اسلام واجب دینی و ضرورت تمدنی است
کد خبر: 3858709
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴

وزیر تونسی: اجتهاد در اسلام واجب دینی و ضرورت تمدنی است

گروه بین‌الملل ـ احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس تأکید کرد: اجتهاد در اسلام واجب دینی و وظیفه تمدنی برای مقابله با چالش‌ها و پاسخگویی به مسائل و نیازهای روز است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری nejmafm.com، به مناسبت انتخاب تونس به مناسبت پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2019 میلادی، همایش «اجتهاد در جهان اسلام؛ واجب دینی یا ضرورت تمدنی روز»، دیروز، 30 آبان‌ماه، در تونس برگزار شد.

احمد عظوم، وزیر امور دینی تونس، ضمن سخنانی در این همایش گفت: با توجه به مقتضیات و مسائل روز، اجتهاد در احکام اسلام امری واجب است.

وی افزود: اصول دین اسلام امور ثابتی است که هیچ تغییری در آن صورت نخواهد گرفت، اما فروع دین متغیر است و با توجه به نیازهای روز نیازمند تغییر است.

یادآوری می‌شود، همایش مذکور به همت وزارت امور دینی تونس و با هنکاری مرکز ترجمه این کشور برگزار شد و تبیین برخی اجتهادات مناسب با تحول اندیشه انسانی، ضرورت بازبودن باب اجتهاد برای رویارویی با مسائل معاصر جدید در جهان عربی و اسلامی به‌ویژه مسائل مربوط به زن، جوانان و خردسالان و مسائل مربوط به انقلاب دیجیتال از جمله محورهای این همایش بود.

همچنین، «تأثیر اجتهاد در مقابله با چالش‌های تمدنی در جهان اسلام» و «شیوه‌های مفسران در استنباط هدایت‌ها و ارشادات قرآن» از جمله موضوعاتی بود که اندیشمندان حاضر در این همایش درباره آن سخنرانی کردند.
انتهای پیام
captcha