جشن سالگرد استقلال لبنان با حضور مقامات این کشور برگزار شد
کد خبر: 3858726
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

جشن سالگرد استقلال لبنان با حضور مقامات این کشور برگزار شد

دیگر رسانه‌ها ـ هفتادوششمین سالگرد استقلال لبنان با حضور سران این کشور و با رژه نیروهای مسلح در جنوب بیروت برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم؛ هفتادوششمین سالروز استقلال لبنان از استعمار فرانسه امروز صبح (جمعه) در منطقه «الیرزه» در مقر وزارت دفاع لبنان در جنوب بیروت برگزار شد.

به نوشته وبگاه اللواء، در این مراسم «میشل عون» رئیس‌جمهور، «سعد الحریری» رئیس دولت پیشبرد امور و «نبیه بری» رئیس پارلمان حضور داشتند و نیروهای مسلح لبنانی از مقابل جایگاه رژه رفتند.

در سال‌های گذشته مراسم سالروز استقلال در کاخ ریاست‌جمهوری در «بعبدا» برگزار می‌شد؛ اما به گفته مدیر روابط عمومی ریاست‌جمهوری لبنان به دلیل شرایط فعلی این کشور، مراسم امسال در محل خاکسپاری جانباختگان استقلال لبنان برگزار می‌شود.

این مراسم در حالی برگزار شد که احزاب لبنانی مراسمات متعدد دیگری نیز برخی مناطق بیروت برگزار کردند و معترضان نیز جداگانه در میدان مجسمه استقلال در مرکز بیروت تجمع کردند. صبح امروز نیز یک موتور سوار با ریختن بنزین بر روی نماد استقلال لبنان در این میدان آن را به آتش کشید و جوانان حاضر در این محل نیز نتوانستند آن را خاموش کنند.

مراسم ۷۶ مین سالروز استقلال لبنان در شرایطی برگزار می‌شود که این کشور همچنان صحنه اعتراضات است و هیچ دولتی رسمی نیز بر سر کار نیست. «میشل عون» صبح امروز پیش از حضور در مراسم به خبرنگاران گفت که پیش‌بینی می‌شد دولت جدید تشکیل شود اما اختلافات تا کنون مانع این کار شده است.

او همچنین گفت که تهدیدات پیش روی لبنان بسیار بزرگ هستند و اکنون خطری که می‌تواند جامعه، اقتصاد و نهادهای لبنانی را از بین ببرد همان «فساد» است و مبارزه با فساد اکنون به یک شعار قدیمی تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha