حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم کارشناسان حکیمانه بود
کد خبر: 3858729
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹

حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم کارشناسان حکیمانه بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: تدبیر رهبر معظم انقلاب در موضوع اصلاح قیمت بنزین و حوادث پس از آن هوشمندانه و حکیمانه بود.

حمایت مقام معظم رهبری از تصمیم کارشناسان حکمت آمیز بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، اول آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: مقام معظم رهبری در درس خارج فقه هفته گذشته ضمن توصیف و تبین حوادث پیرامون مصوبه افزایش قیمت بنزین و چرایی این حوادث مطالبات‌ای هم از مسئولان اجرایی برای رفع مشکلات مردم داشتند‌.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تاکید بر برخورد مطابق قانون با برهم زنندگان امنیت و آرامش کشور، صیانت از ساختارها و فرآیندهای قانونی، جلوگیری از بدعت گزاری‌های غلط  پشتیبانی از کارشناسی، خوش‌بینی به تصمیمات مسئولان و اولویت دادن به امنیت و جلوگیری از فتنه در کشور را ضروری دانستند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به آموزه‌ها و درس‌های بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید کرد: بیانات معظم له نمادی از شخصیت رهبر انقلابی است که با عقلانیت، بصیرت، راهبری، مدیریت و انصاف انقلابی تدبیر می کنند.

وی تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب از مسئولان کشور خواسته‌اند خیلی مراقب باشند تا مبادا بر اثر گرانی بنزین کالاهای دیگر در بازار گران شود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این که رهبر انقلاب در این شرایط سه راه در پیش رو داشتند، توضیح داد: یکی اینکه ایشان مخالفت صریح می‌کردند و دستور توقف طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را می‌دادند که در این صورت با هدایت رسانه‌ای استکبار یک حاکمیت دوگانه در کشور القا می‌شد و بهانه به دست کسانی می‌افتاد که در صدد ضربه زدن هستند تا بگویند که مسئولان کشور می‌خواستند تا مشکلات را حل کنند ولی رهبر نگذاشت.

وی ادامه داد: این راهکار، سنگ بنای نادرستی نیز در کشور می‌گذاشت زیرا از این به بعد همه از رهبری توقع ورود به این مسائل را داشتند تا یک موضوع را متوقف کنند و یا دستور اجرا دهند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم گفت: راه دیگر سکوت و عبور از حوادث بود که اصلا به مصلحت کشور و جایگاه رهبری نیست. البته صبح همان روز یک طرح سه فوریتی برای توقف طرح در مجلس مطرح شد که اگر انجام می‌شد، آتش اختلاف بین نمایندگان موافق و مخالف شکل می‌گرفت که تصویب آن هر کدام تبعات منفی در کشور داشت و اختلافات میان قوا کشیده می شد.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان کرد: اما راه سوم این بود ایشان با تصمیم جمعی سران قوا موافقت کنند و جزئیات را به نظر کارشناسان واگذار کنند چرا که تصمیم راهبردی و پیشگیرانه برای جلوگیری از اختلافات بین سه قوه جزو اصلی‌ترین وظایف رهبری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: ما از مردم آگاه و بصیر و زمان‌شناس و انقلابی تشکر می‌کنیم که صف خود را از اشرار جدا کردند و از نیروی انتظامی قهرمان، سپاه عزیز ،بسیج فداکار، نیروهای امنیتی تشکر می‌کنم که با مردم‌داری و سعه‌صدر برخورد کردند.

وی  خطاب به مردم آذربایجان و تبریز گفت: «تبریزلی‌لر، الله سیزین باشیزی اوجادسین»، شما ما را سربلند کردید و بار دیگر پیشگامی خود را در این حرکات انقلابی نشان دادید.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: تبیبن اولویت در مسائل اقتصادی، قطع وابستگی به صارات غیرنفتی و نگاه مسئولان به تولیدکنندگان و مدیریت اقتصادی از جمله مطالبات رهبری در اقتصاد مقاومتی است و همه باید بدانند ما در عرصه جنگ نظامی موفق شده‌ایم و توانسته‌ایم دشمن را به عقب بکشانیم و در امور سیاسی و امنیتی نیز موفق بودیم اما باید تلاش کنیم تا به توفیق الهی در عرصه جنگ اقتصادی موفق شویم.

خطیب نماز جمعه تبریز با بیان تذکر انتخاباتی گفت: کاندیدای منتخب باید صبر و استقامت داشته باشد زیرا فردی که حال و حوصله استقامت در برابر دشمنان نداشته باشد، نمی‌تواند موفق باشد.
امام جمعه تبریز فرا رسیدن هفته بسیج را تبریک گفت و افزود: بسیج لشکر مخلص خدا و اهل بی‌نشانی و مظهر عظمت ملت و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است زیرا بسیج در همه عرصه خود را نشان داده و به عبارتی بسیج نیروی کارآمد برای تمام میدان‌ها است.

وی اضافه کرد: یقین بدانید اگر حضور بسیج در هشت سال دفاع مقدس نبود، الان سرنوشت کشور جور دیگری بود و تا بسیج است جمهوری اسلامی مصون خواهد بود.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان‌شرقی، اخلاص در عمل، خدامحوری و ارتباط با خداوند متعال، حفظ اندیشه ارزشی، شهادت‌طلبی، تلاش عاشقانه و مومنانه و حضور با اراده و همت بلند در میدان‌های سخت را از شاخصه‌های بسیجیان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha