حمایت رهبری از سران قوا؛ تدبیری داهیانه علیه دومینوی فتنه
کد خبر: 3858752
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱
امام‌جمعه علی‌اکبر سیستان:

حمایت رهبری از سران قوا؛ تدبیری داهیانه علیه دومینوی فتنه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌‌الاسلام اشرفیان با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از مصوبه سران قوا، گفت: این اقدام رهبری، اعتماد و فرصت مجددی به دولت داد؛ درست در شرایطی که بعضی از حامیان اصلی تدبیر و امید به دولت پشت کردند، ایشان خود را سپر مردم‌سالاری کردند تا دومینوی فتنه و تفرقه بین ارکان نظام خنثی شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان، امام‌جمعه شهر علی‌اکبر سیستان، در خطبه‌های نمازجمعه این هفته،‌ اول آذرماه در علی‌اکبر، از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان که همزمان با هفته بسیج در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج به برخی از ثمرات این شجره طیبه پرداخت و با اشاره به حوادث و آشوب‌های اخیر ناشی از افزایش قیمت بنزین گفت: اعتراضات مسالمت‌آمیز و منطقی مردم، با ورود گروهک‌های سازمان یافته و آموزش دیده آشوبگر که با پشتیبانی دولت تروریست‌پرور آل سعود، از سوی سرویس‌های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و فرانسه آموزش دیده بودند، خیلی زود به اغتشاش و آشوب در بیش از ۱۰ استان تبدیل شد‌ و با حمله به مردم و اموال عمومی بیت‌المال و نهادهای حاکمیتی و اماکن دینی و حتی آتش زدن قرآن و به شهادت رساندن جمعی از بسیجیان و نیروهای نظامی و عابران بی‌گناه و خودروهای امدادی و مساجد ماهیت پلید داعشی خود را نشان داد و خسارات زیادی به بیت‌المال وارد کرد.

وی ضمن مقایسه فتنه اخیر با فتنه سال ۸۸ افزود: وسعت و شرائط فتنه ۹۸ بسیار خطرناکتر از فتنه ۸۸ بود؛ شبکه‌ای متحد از سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا، اسرائیل، عربستان، و ارتجاع منطقه به همراه سلطنت‌طلبان و منافقین با همه توان به منظور پیاده‌سازی سناریوی سوریه؛ به میدان آمدند که نوع حمله به نهادهای حاکمیتی و غارت بیت‌المال و سناریوی کشته‌سازی و ناامن سازی یک نسخه مشابه با هدف تداوم آشوب‌سازی در قالب اعتراضات معیشتی برای تقابل مردم با نظام و براندازی نظام بود.
امام جمعه شهر علی‌اکبر تفاوت فتنه ۹۸ را با فتنه ۸۸ در واکسینه شدن مردم و واکنش سریع و هوشمندانه آنان خواند و گفت: در فتنه ۸۸ بسیاری از افراد حتی بعضی خواص و نخبگان دچار تردید و شبهه شده بودند و چند ماه طول کشید تا صف معترضان از آشوبگران جدا شود، اما در جریانات اخیر در کمتر از ۴۸ ساعت، به سرعت صف مردم از آشوبگران جدا شد.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین مجتبی اشرفیان در ادامه با بیان اینکه آنچه توانست مانند آب سردی بر آتش فتنه اثر و توطئه کور دشمن را در نطفه خفه کند، بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود، گفت: ایشان برخلاف انتظار دشمن، ضمن حمایت از مصوبه سران قوا خواستار همفکری، هم‌افزایی و پیگیری مسئولین کشور برای حل مشکلات و مطالبات به حق مردم و نظارت و مراقبت بازار شدند.

امام جمعه شهر علی‌اکبر در پاسخ به این شبهه رایج که «چرا رهبری در موضوع افزایش قیمت بنزین ورود نکرد و از مصوبه سران قوا حمایت کرد؟» اینگونه گفت که؛ مبرهن و پیداست، که سناریوی دشمن بعد از ایجاد آشوب و اغتشاش، ورود رهبری جهت مخالفت با تصمیم جمعی قوای نظام و برگرداندن قیمت بنزین به شرایط قبلی طراحی شده بود که نتیجه آن بشود، اظهار ناراحتی و نگرانی دولت از مسائل مالی و کناره‌گیری دولت و در نتیجه مداخله نهادهای بین‌المللی و تشکیل دولتی در خارج از کشور مانند آنچه در یمن اتفاق افتاد؛ اما با تدابیر مقام معظم رهبری همه نقشه‌های پلید دشمن خنثی شد.

وی همچنین تأکید کرد: این اقدام رهبری معظم انقلاب، اعتماد و فرصت مجدد به دولت بود و درست در شرایطی که بعضی از منسوبین و حامیان اصلی تدبیر و امید، به دولت پشت کردند، ایشان خود را سپر مردم‌سالاری و سپر آبروی دولت کرد، تا دومینوی فتنه و تفرقه بین ارکان نظام را خنثی کند.

امام جمعه شهر علی‌اکبر ضمن توصیه به اقشار مختلف مردم به رعایت وحدت و انسجام تصریح کرد: در شورای هماهنگی اقتصادی سوای از سران سه قوه کارشناسان و نخبگان متعددی هستند و اگر رهبری معظم انقلاب، به تنهایی با مصوبه سران قوا مخالفت می‌کردند، به استبداد در برابر دموکراسی متهم می‌شدند.

وی با یادآوری انتقادات متعدد مقام معظم رهبری عملکرد تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: دموکراسی حقیقی یعنی از خود گذشتن به‌خاطر امنیت و آرامش مردم و در عین نقد به موضوعی به رأی مردم احترام گذاشته شود، و اگر مردم از این شرایط ناراحتند باید در انتخاب خود بیشتر دقت کنند به ویژه در انتخابات مجلس کسانی را راهی مجلس کنند که آزاده و جوانمرد باشند و در دفاع از حقوق ملت خداترس و شجاع باشند، نماینده باید از حقوق اجتماعی شهروندان حوزه انتخابیه خود را از رئیس مجلس و رئیس دولت مطالبه کند و رأی خود را نفروشد.

خطیب جمعه شهر علی‌اکبر از شهرهای شمالی استان سیستان و بلوچستان در پایان تصریح کرد: امروز نوبت مجلس است، همان مجلسی که باید در رأس امور باشد، باید ریشه مشکلات و حوادث را بررسی کند و برنامه بدهد و عملکرد بخواهد، نباید در راستای فتنه قرار گیرد، استعفای جمعی، یک حرکت نمایشی و تبلیغاتی و ریختن آب به آسیاب دشمن است. وقتی بحث امنیت ملی مطرح باشد، مردم با همه نقدها و مشکلات؛ یک‌صدا و متحد، در کنار مسئولان هستند. مسئولان هم شرایط مردم را درک کنند، پای صحبت مردم بنشینند،‌بر بازارها نظارت‌ و به قول‌ها و وعده‌هایشان عمل کنند؛ سهمیه بنزین مردم مظلوم و بی‌دفاع استان سیستان و بلوچستان، که از نعمت گاز C.N.G. و مترو و سایر زیرساخت‌های دیگر محروم هستند، نباید با دیگر استان‌ها برابر باشد.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام
captcha