معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در نیجریه
کد خبر: 3858856
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷

معرفی فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در نیجریه

گروه بین‌الملل ــ فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هنر و صنایع دستی «ابوجا» در نیجریه معرفی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی هنر و صنایع دستی ابوجا با مشارکت بیش از 40 کشور جهان از قاره‌های مختلف از جمله ایران افتتاح شد.

این رویداد بزرگ فرهنگی هر ساله در ماه نوامبر با مشارکت کشورهای مختلف برگزار می‌شود و رایزنی فرهنگی ایران برای دومین سال متوالی است که در این نمایشگاه مشارکت می‌کند.

امسال با توجه به همزمانی برگزاری این نمایشگاه با هفته کتاب در جمهوری اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی کشورمان اقدام به نمایش کتب مختلف با هدف شناساندن فرهنگ و هنر ایرانیان به بازدیدکنندگان کرد.

در این نمایشگاه، کتبی درباره انواع هنر اصیل ایرانی و اسلامی از قبیل خطاطی، نقاشی خط، مینیاتور، معرق چوب و مس، تهذیب، قالی و گلیم، کاشی‌کاری، موسیقی سنتی ایرانی و فیلم و همچنین هنرمندان و شعرای بزرگ فارسی به نمایش گذاشته شد.

یادآور می‌شود؛ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه به همراه بخش خصوصی ایرانی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ، هنر و صنایع دستی ابوجا شرکت کرده است.

انتهای پیام
captcha