همام؛ نمایشی از تجلی اراده بر بوم
کد خبر: 3859044
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰

همام؛ نمایشی از تجلی اراده بر بوم

گروه جامعه ــ مراسم داوری اولین جشنواره «همام» ویژه هنرمندان توانیاب کشور برگزار و از میان 455 اثر ارسالی 138 اثر به نمایش گذاشته می‌شود.

پردیس ملت میزبان تجسم اراده بر بوم می‌شود

به گزارش ایکنا؛ مراسم داوری آثار ارسالی به اولین جشنواره ملی هنری «همام» ویژه هنرمندان توانیاب سراسر کشور با حضور کمیته داوری متشکل از هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره همام، حبیب‌الله صادقی، نقاش، منتقد هنری و کاریکاتوریست، اردشیر میرمنگره، معاون امور هنری مرکز هنرهای تجسمی، نظام‌الدین امامی‌فر، عضو هيئت علمی دانشگاه شاهد و سید جواد شوشتری، رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره برگزار شد.

این مراسم در فضایی پر از تحیر و تحسین داوران برگزار شد، تعجب از ارزش هنری آثاری که توسط افرادی با معلولیت‌های بسیار بالا از جمله هنرمندان ناشنوا، معلولان جسمی حرکتی، بیماران پروانه‌ای(EB)، بیماران قطع نخاعی(توانیابانی که با دهان نقاشی می‌کنند)، افراد دارای بیماری خاص و نادر و ... خلق شده بود.

از میان 455 اثر هنرهای تجسمی که به مرحله داوری راه یافته بودند، کمیته داوران در نهایت 138 اثر را شایسته حضور در جشنواره و نمایش آثار اعلام کرد. به تصمیم این کمیته مقرر شد داوری نهایی جهت انتخاب آثار برتر پس از دریافت اصل آثار به دبیرخانه انجام پذیرد.

جشنواره همام اولین جشنواره آثار تجسمی هنرمندان توانیاب کشور است و شرکت‌کنندگان به دعوت سازمان بهزیستی کشور و گالری مهر هنر وابسته به خیریه متوسلین به امام رضا(ع) معرفی و فراخوان برای آنها ارسال شده بود که با پایش اطلاعات از بین 930 هنرمند از سراسر کشور 240 هنرمند از حوزه هنرهای تجسمی و دستی حائز حضور برای داوری آثار شدند و در نهایت 165 نفر با ارسال 455 اثر به مرحله داوری راه یافتند.

پردیس ملت میزبان تجسم اراده بر بوم می‌شود

به گزارش ایکنا؛ آثار منتخب ۱۲ تا ۱۸ آذرماه، به نمایش و فروش گذاشته می‌شود و در نهایت آثار برتر اعلام و به جامعه هنری معرفی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha