فراخوان لبنانی‌ها برای تجمع مقابل سفارت آمریکا  
کد خبر: 3859047
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱

فراخوان لبنانی‌ها برای تجمع مقابل سفارت آمریکا  

گروه بین‌الملل ــ معترضان لبنانی طی فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی خواستار تجمع گسترده مقابل سفارت آمریکا در بیروت شدند.

فراخوان لبنانی‌ها برای تجمع مقابل سفارت آمریکا 

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «عربی 21»، لبنان از 25 مهرماه شاهد تظاهرات مردمی در اعتراض به سیاست‌های دولت است و مردم این کشور به ویژه پس از استعفای سعدالحریری، نخست‌وزیر لبنان، خواستار تشکیل یک دولت غیرحزبی هستند.
 
در همین راستا، فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که مردم لبنان را به تجمع امروز، سوم آذرماه، در مقابل سفارت آمریکا در بیروت دعوت کرده است. در فراخوان‌های مذکور آمده است که این تجمع در رد مداخله‌های اخیر کشورهای خارجی به ویژه آمریکا در امور لبنان برگزار می‌شود.
 
یادآور می‌شود، سفارت آمریکا در لبنان، 16 نوامبر جاری(25 آبان‌ماه) در حساب توئیتر خود نوشت: ما از تظاهرات مسالمت‌آمیز و وحدت ملی مردم لبنان حمایت می‌کنیم.
 
کاربران شبکه‌های اجتماعی در لبنان همچنین طی فراخوانی از مردم این کشور خواستند تا فردا دوشنبه، 4 آذرماه، نیز در اعتراض به وضعیت سیاسی و اقتصادی این کشور دست به اعتصاب عمومی بزنند.
 
اعتراضات مردم لبنان پس از استعفای سعد الحریری همچنان ادامه دارد. آنان خواستار تسریع در تشکیل یک دولت تکنوکرات و برگزاری انتخابات زودهنگام و همچنین بازگرداندن اموال غارت شده مردم و مجازات مفسدان اقتصادی هستند.

انتهای پیام
captcha