سهم پول‌های کثیف در سینما بالا نیست
کد خبر: 3859162
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سهم پول‌های کثیف در سینما بالا نیست

گروه هنر ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ورود پول‌های نامشروع و نامعلوم قطعا فضا را آلوده و تیره و تار می‌کند، گفت: البته برآورد ما این است که این ارقام، سهم بالایی در سینما ندارند.

سهم پول‌های کثیف در سینما بالا نیست
به گزارش ایکنا، به نقل از خانه ملت، سیدعباس صالحی روز یکشنبه درخصوص پولشویی و وجود پول‌های کثیف در سینمای ایران، اظهار کرد: باید توجه داشت که حوزه فرهنگ و هنر حتما نیازمند کمک‌ها و حمایت‌های بخش خصوصی است و به همین دلیل، داده وسیعی از نیاز‌های زیرساختی، تولیدات و خدمات فرهنگی وارد حوزه سینما می‌شود.

وی تصریح کرد: در عین اینکه ورود پول مردم به عرصه فرهنگ و هنر موجب تداوم، پایداری و تأثیرگذاری بیشتر تولیدات در حوزه فرهنگ و هنر می‌شود؛ اما باید مراقبت کافی وجود داشته باشد که حوزه‌های فرهنگی و هنری که حساسیت‌های خاص خود را دارد به مسائلی که فضا را تیره و تار می‌کند، گرفتار نشود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ورود پول‌های نامشروع و نامعلوم قطعاً این فضا را آلوده و تیره و تار می‌کند، افزود: البته برآورد ما این است که این ارقام، سهم بالایی در سینما ندارند.

سهم وزارت فرهنگ در اعطای مجوز‌ها اندک است

صالحی سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظارت‌ها را به لحاظ تقسیم بندی حوزه‌های قانونی اندک دانست و گفت: در مسائل سرمایه‌گذاری بخش‌های مختلفی نسبت به صدور مجوز‌ها و احراز صلاحیت اقدام می‌کنند و حتی مبدأ مالی در بسیاری از حوزه‌ها از جمله صنعت قابل رویت نیست.

صلاحیت تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بررسی می‌شود

صالحی با بیان اینکه به دلیل حساسیت حوزه فرهنگ و هنر، این حوزه نیازمند اقدامات ویژه‌ای است؛ اضافه کرد: در همین راستا، اقدامات مهمی در حوزه صلاحیت تهیه‌کنندگی و در حوزه نوع تملک و حوزه سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
انتهای پیام
captcha