آموزش‌وپرورش؛ بزرگترین پایگاه ترویج فرهنگ نماز
کد خبر: 3859220
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶

آموزش‌وپرورش؛ بزرگترین پایگاه ترویج فرهنگ نماز

گروه معارف ــ استاندار مرکزی گفت: آموزش و پرورش بزرگترین پایگاه ترویج فرهنگ اقامه نماز و گسترش معنویت در جامعه است.

ضرورت توجه ویژه دانش‌آموزان به آموزه‌های دینی و قرآنی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی روز گذشته، سوم آذر در چهارمین اجلاسیه استانی نماز که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری این استان برگزار شد، دانش‌آموزان را به شور و نشاط پایدار برای اقامه نماز در مدارس توصیه کرد و گفت: انجام کارهای فرهنگی منبعث از آموزه‌های دینی است و برگزاری اجلاسیه نماز یکی از آنان است.

وی تصریح کرد: استان مرکزی به واسطه سابقه و صبغه درخشان در حوزه فرهنگی و دینی در بخش نماز نیز آثار خوبی از خود برجای گذارده است لذا امروز در سراسر استان نماز جماعت در ادارات، کارخانجات، مدارس و مساجد برپاست.

آقازاده ادامه داد: رونق نماز در مدارس و مساجد نشان از عمق اعتقادات مذهبی و فرهنگی مردم استان دارد و همین عامل سرمایه زندگی است، اقامه نماز در 5 نوبت از شبانه‌روز تلنگری بر روح و روان ماست تا از هرگونه آلودگی پاک باشیم.

استاندار مرکزی با تأکید براینکه اقامه نماز فرد را از حرکت در مسیر نادرست باز می‌دارد، اظهار کرد: حداقل‌ترین اثر اقامه نماز پاک‌دستی و پرهیز از انحرافات فکری است، اگر این ارتباط با خلوص نیت و قلبی مطمئن صورت پذیرد قطعاً از برکات بسیاری برخوردار است.

وی لزوم برپایی نماز جماعت و بالابردن درجات خلوص در انجام این فریضه الهی را مورد تأکید قرار داد و گفت: نماز تصفیه‌خانه هر نوع آلودگی و ناپاکی است، این فریضه الهی قادر است انسان را به درجات متعالی در زندگی مادی، افکار معنوی و ... برساند. توصیه و تأکید به اقامه نماز از تأییدهای مشترک تمامی ائمه(ع) است.

آقازاده اقامه نماز را به عنوان سریع‌ترین و مطمئن‌ترین راه ارتباطی بین انسان و خداوند متعال دانست و اضافه کرد: همه باید تلاش کنیم هم خودمان نمازگزار خوبی باشیم و هم دیگران را به اقامه این فریضه الهی دعوت کنیم.

وی بابیان این نکته که اقامه نماز تنها خواندن زبانی نیست بلکه هر کلمه از این فریضه الهی برای ما درس بزرگی است، گفت: با پیروزی انقلاب جایگاه نماز در جامعه رفیع‌تر از قبل شده است، پس از انقلاب اقدامات و خدمات بسیار خوبی در حوزه نماز، دین و قرآن انجام شده است، دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی موظف هستند علاوه بر درس خواندن به آموزه‌های دینی و قرآنی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار مرکزی خواستار توجه بیش از حد والدین نسبت به فرزندان در خصوص ارتقای مباحث دینی و مذهبی شد و افزود: تجربه نشان داده است اگر قصد داریم انسان کاملی باشیم باید به آموزه‌های اعتقادی، اسلامی و قرآنی توجه ویژه‌ای داشته باشیم، علم بدون توجه به آموزه‌های اسلامی جایگاه چندانی ندارد، بهتر است دانش آموزان با اقامه نماز با خلوص نیت خود را هم در حوزه علم و هم اعتقادات دینی ارتقا دهند و والدین و دبیران نیز آنان را همراهی کنند.

آقازاده در پایان گفت: حداقل وظیفه انسان کامل این است که بتواند نماز را بخواند، بفهمد و انتقال دهد، اقامه نماز حداقل‌ترین توقعی است که دین اسلام از پیروان خود دارد.

انتهای پیام
captcha