پیشروی نیروهای دولتی لیبی و آزادسازی جنوب طرابلس
کد خبر: 3859423
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

پیشروی نیروهای دولتی لیبی و آزادسازی جنوب طرابلس

گروه بین‌الملل ــ نیروهای دولتی لیبی پس از درگیری‌ با گروه وابسته به خلیفه حفتر، منطقه الطویشه در جنوب طرابلس، پایتخت این کشور را آزاد کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، یک منبع نظامی لیبی اعلام کرد: نیروهای دولتی وفاق ملی این کشور پس از درگیری‌ با نظامیان وابسته به ژنرال بازنشسته، خلیفه حفتر، محور الطویشه در جنوب طرابلس پایتخت این کشور را آزاد کردند.

براساس این گزارش نظامیان وابسته به خلیفه حفتر از این منطقه به طور کلی عقب‌نشینی کرده‌اند.

این در حالی است که احمد المسماری، سخنگوی نظامیان حفتر، چند روز پیش اعلام کرد: حضور هواپیما در منطقه پرواز ممنوع نیاز به اجازه وی دارد. فرودگاه معیتیقه به خاطر وضعیت انسانی از این منطقه مستثنی شده است.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده نظامیان مستقر در شرق لیبی در 4 آوریل گذشته عملیات برای تصرف شهر طرابلس پایتخت این کشور را آغاز کرد.

یگان‌های وابسته به شورای ریاست جمهوری دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در واکنش به تحرکات نظامی حفتر در طرابلس عملیات «برکان الغضب» را آغاز کرده‌اند.

شهر استراتژیک غریان در جنوب پایتخت لیبی در 26 ژوئن گذشته از دست نظامیان وابسته به حفتر آزاد شد. به گزارش سازمان بهداشت جهانی از آغاز حمله حفتر به طرابلس تاکنون بیش از 1000 نفر کشته و بیش از 5500 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
captcha