تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارم
کد خبر: 3859853
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
نخست‌‌وزیر مستعفی لبنان:

تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارم

گروه بین‌الملل ــ نخست‌وزیر مستعفی لبنان، ضمن اعلام اینکه تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارد، گفت: من بر اساس قاعده «نه من، بلکه شخصی دیگر» رفتار می‌کنم.

به گزارش ایکنا، به نقل از النشره؛ سعد الحریری، نخست‌وزیر مستعفی لبنان، امروز سه‌شنبه 5 آذرماه اعلام کرد: امروز با گذشت 40 روز از اعتراضات مردمی در لبنان و نزدیک به یک ماه از استعفای دولت که در پاسخ به اعتراض‌های مردم انجام شد، روشن است که خطرناک‌تر از بحران ملی و اقتصادی کنونی کشور، حالت انکار مزمنی است که در هفته‌های اخیر در مناسبت‌های مختلف بیان شده است.

وی افزود: وقتی که من به طور علنی و غیرعلنی به همه اعلام می‌کنم که تنها راه خروج از بحران اقتصادی، تشکیل دولت تکنوکرات است، می‌بینم که از سخنم اینطور برداشت می‌شود که من طبق قاعده «من یا هیچ‌کس» یا «من و هیچ‌کس» رفتار می‌کنم.

الحریری در ادامه با تأکید بر اینکه تمایلی به تشکیل دولت جدید ندارد، تصریح کرد: من طبق قاعده «نه من، بلکه شخصی دیگر» رفتار می‌کنم تا دولتی تشکیل شود که خواسته‌های جوانان و همه اقشار جامعه را برآورده کند.

وی در پایان گفت: امیدوارم که پس از این سخنان، میشل عون، رئیس جمهور لبنان، اقدامات لازم را برای تشکیل دولت جدید انجام دهد.

یادآور می‌شود، تظاهرات معترضان در لبنان از چندی پیش در اعتراض به فساد مالی و اوضاع نابسامان اقتصادی در این کشور آغاز شد. این تظاهرات در نهایت منجر به استعفای سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در روز ۲۹ اکتبر (هفتم آبان) از سمت خود شد. دولت وی بنا به درخواست میشل عون، رئیس جمهور این کشور قرار است تا زمان تشکیل دولت جدید به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام
captcha