«وحید سیاح»؛ اولین فینالیست چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی
کد خبر: 3859911
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۹
از استان آذربایجان غربی معرفی شد؛

«وحید سیاح»؛ اولین فینالیست چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی

گروه مسابقات ــ نماینده استان آذربایجان غربی به عنوان اولین فینالیست چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی معرفی شد.

به گزارش ایکنا؛ مرحله استانی چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی هم‌اکنون در استان‌های مختلف در حال برپایی است.

در همین راستا نیز مرحله استانی این جشنواره در استان آذربایجان غربی و در جلسه صمد محمدپور، از قاریان پیشکسوت شمال غرب کشور و با حضور مشتاقان کلام وحی برگزار شد.

در این مرحله که بیش از ۱۵ نفر از قراء ممتاز استان آذربایجان غربی حضور داشتند، هر یک از قاریان در حضور علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن و هیئت داوران به ترتیب به تلاوت پرداختند.

پس از تلاوت منتخبان استان در این مرحله از چهاردهمین دوره جشنواره تلاوت‌های مجلسی که در تمامی 31 استان کشور نیز برگزار خواهد شد، وحید سیاح، با کسب بیشترین آراء مردمی و کسب رأی هیئت نظارت به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی انتخاب و اولین فینالیست مرحله چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی شد.

پس از پایان این مرحله و بعد از مشخص شدن نفر برتر استان آذربایجان غربی، مبلغ 10 میلیون ریال از طرف دبیرخانه جشنواره تلاوت‌های مجلسی به وی اهدا و وحید سیاح به عنوان نماینده استان آذربایجان غربی و منتخب مرحله فینال کشوری، طی بازه زمانی اول تا 10 دی‌ماه سال جاری برای تلاوت در مرحله کشوری به تهران اعزام خواهد شد.

همچنین، در چهاردهمین دوره از جشنواره تلاوت‌های مجلسی، برخی از استان‌های کشور به لحاظ استقبال خوب قاریان و علاقه‌مندان به قرآن، نسبت به برگزاری چند مرحله از مرحله شهری تا استانی اقدام خواهند کرد.

جلسه قرآن صمد محمدپور در ارومیه یکی از باسابقه ترین جلسات این شهر محسوب می‌شود و سال‌هاست که مرکز تعلیم و تربیت قاریان و حافظان ارومیه است.

یادآور می‌شود، مرحله فینال چهاردهمین جشنواره تلاوت‌های مجلسی شامل حضور قاریان از پنج منطقه کشور است که از اول تا دهم دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. همچنین، مرحله فینال فینالیست‌های این دوره از جشنواره نیز طی روز 27 دی‌‌ماه در محل حسینیه صاحب‌الزمانی تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha