نامه جمعی از بزرگان و نخبگان عراق به آیت‌الله سیستانی
کد خبر: 3859934
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

نامه جمعی از بزرگان و نخبگان عراق به آیت‌الله سیستانی

گروه بین‌الملل ــ جمعی از بزرگان و نخبگان جنوب و مرکز عراق در نامه‌ای به آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت دینی شیعیان، در مورد وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «السومریه‌نیوز»، در این نامه آمده است: ما کارگزاران مرکز و جنوب عراق با شما عهد بستیم که شمشیری تحت فرمان شما برای حمایت از عراق باشیم و فرموده‌های شما از سال 2003 تاکنون را لبیک گفته و در این راه شهدای بسیاری تقدیم کرده‌ایم. همه این شهدا فدای میهن ما و فدای شما باد.

در این نامه همچنین تأکید شده است: ما امروز از باب دین و انسانیت از شما می‌خواهیم که در برابر فروپاشی دولت و عدم قانون‌مداری در این کشور و در مورد باز گذاشتن دست باندها، مافیاها و صاحبان حق امتیاز تحت پوشش تظاهرات موضعی را اتخاذ کنید. 

شیوخ مرکز و جنوب عراق در نامه خود خطاب به آیت‌الله سیستانی تأکید کردند: به خوبی می‌دانیم که سیاستمداران قلب شما را جریحه‌دار و احزاب آنان این سرزمین را دچار فساد، فقر و ویرانی کرده‌اند. شما می‌خواهید آنان را نظم دهید و می‌خواهید مردم حقوق خود را مطالبه کنند. مسئله برای شما روشن است. لذا از نمایندگان و افراد معتمد خود بخواهید که واقعیت اتفاقات موجود در استان‌های مرکزی و جنوبی عراق را به شما اطلاع دهند. چرا که این مسئله تأخیربردار نیست و هر لحظه خون یک انسان بی‌گناه ریخته می‌شود، ادارات آتش زده شده و مسیرهای عمومی بسته می‌شود. لذا از باب فقه و شرع اسلام و برای حفظ نظام کشور، مداخله شما در این امر ضرورت دارد.

در این نامه آمده است: ما فرزندان عشایر، سلاح‌هایمان حاضر و روح ما آماده شهادت است و در صورت لزوم با احزاب و افراد فاسد مقابله می‌کنیم. ما هرکسی را که از این تظاهرات‌ها برای کسب مال و مناصب سوء‌استفاده کند را طرد می‌کنیم. همه پروژه‌های خدماتی در جنوب مختل شده‌اند و پول آن‌ها به استان‌های امن می‌رود. ما گم شده‌ایم و هیچ راه حلی پیش‌ روی ما نیست.

انتهای پیام
captcha