بلژیک؛ ایستگاه دوستی بانوان مسلمان + عکس
کد خبر: 3860130
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸

بلژیک؛ ایستگاه دوستی بانوان مسلمان + عکس

گروه بین‌الملل ــ بیست‌ و‌ پنجمین محفل دوستی بانوان مسلمان امسال در حالی از سوی مرکز اسلامی هامبورگ برگزار شد که کشور بلژیک به مدت چهار روز میزبان این محفل بود.

به گزارش ایکنا؛ مرکز اسلامی هامبورگ در گزارشی اعلام کرد: اين اردوی چهار روزه علمی، دینی و فرهنگی با استقبال و حضور گرم بانوان و دختران جوان از شهرهای مختلف آلمان مانند هامبورگ، برمن، کلن، برلین و دورتموند و شهرهای شمال آلمان مواجه شد و حسینیه «مشکات» بروکسل، پایتخت بلژیک، میزبان آن بود.

این سفر با حضور 34 نفر از بانوان مسلمان از ملیت‌های مختلف روز جمعه 15 نوامبر 2019 ساعت 9:30 صبح با حرکت از مرکز اسلامی هامبورگ به سمت کشور بلژیک آغاز شد و بانوان شرکت‌کننده در طول مسیر به خواندن دعای سفر و ذکر اهمیت سفر از نگاه پیامبر(ص) و ائمه(ع) پرداختند.

برنامه‌های این محفل در سه شهر بروکسل، لیژ و بروژ در بلژیک اجرا شد و آشنایی با تکنیک‌های استرس‌زدایی و برگزاری مسابقات متنوع از جمله این برنامه‌ها بود.

شرکت‌کنندگان در این برنامه همچنین از اماکن دینی شهر لیژ، پله‌های تاریخی «مونت بورن» و کاخ «شاهزاده اسقف» این شهر بازدید کردند و در شهر بروژ نیز برنامه بازدید از میدان برگ، سالن شهر، محله «رزنهودکای»، برج بلفری و میدان مارکت اجرا شد.

برگزاری میزگرد «انفاق»

بانوان مسلمان شامگاه روز شنبه، 25 آبان پس از اقامه نماز مغرب و عشا در حسینیه مشکات میزگردی با موضوع «انفاق» و مسابقه برگزار کردند؛ این میزگرد به دلیل استقبال بانوان از موضوع آن تا 12:30 شب (30 دقیقه بامداد) به وقت محلی ادامه داشت.

از دیگر برنامه‌های محفل دوستی بانوان مسلمان می‌توان به بازدید از اماکن دیدنی شهر بروکسل و مسابقات مختلف دینی، اخلاقی و تربیتی اشاره کرد که به برندگان جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

یادآور می‌شود، بیست‌ و‌پنجمین محفل دوستی بانوان مسلمان به همت مرکز اسلامی هامبورگ از 15 تا 18 نوامبر 2019 برابر با 24 تا 28 آبان‌ماه در بلژیک برگزار شد.

بلژیک؛ ایستگاه دوستی بانوان مسلمان + عکس

بلژیک؛ ایستگاه دوستی بانوان مسلمان + عکس

بلژیک؛ ایستگاه دوستی بانوان مسلمان + عکس

انتهای پیام
captcha