افتتاحیه جلسات ارتقای قاریان ممتاز برگزار شد + عکس
کد خبر: 3860229
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
این‌بار با حضور موسوی‌بلده و رضیعی؛

افتتاحیه جلسات ارتقای قاریان ممتاز برگزار شد + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ به همت مدیریت آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن، افتتاحیه جلسات ارتقای قاریان ممتاز شامگاه چهارشنبه، ششم آذرماه، برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ افتتاحیه جلسات ارتقای قاریان ممتاز قرآن کریم روز چهارشنبه، ششم آذرماه از ساعت 18 تا 20 در محل سالن همایش کوثر واقع در مجتمع امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.

در این برنامه که با حضور جمعی از قاریان ممتاز تهرانی و ارتباط تصویری تعدادی از قاریان ممتاز استان‌ها همراه بود، پس از تلاوت مجتبی پرویزی، محمدتقی میرزاجانی، معاون اجرایی شورای عالی قرآن با اشاره به اهتمام و تجربه ربع قرن شورا در برگزاری جلسات ارتقا و آموزش قاریان در سطوح عالی، گفت: در حاشیه این جلسات که دو نوبت در ماه برگزار می‌شود، به دنبال تولید تلاوت‌های متعدد از قاریان محترم جهت پخش از صدا و سیما هستیم. در این مورد شبکه قرآن و معارف سیما نیز به میدان آمده و همه چیز برای یک جهش در حوزه تولید تلاوت‌های زیبا از قاریان توانمند کشورمان و پخش آن از رسانه ملی فراهم است.

میرزاجانی ادامه داد: تلاوت‌هایی که توسط قاریان عزیز در این جلسات انجام می‌شود، با رویکرد مجلسی در عین رعایت استانداردهای لازم خواهد بود. بنا نداریم به قالب کلیشه‌ای تلاوت‌های مسابقه‌ای دامن بزنیم. پس از هر تلاوت نیز دو نفر از اساتید برجسته حاضر در جلسه، به نقد و تحلیل این تلاوت‌ها خواهند پرداخت. در این جلسات، در کنار طرح مسائل فنی تلاوت، مصمم هستیم در حوزه‌های مورد نیاز دیگر مثل مفاهیم و معارف نیز از حضور اساتید خبره استفاده کنیم.

معاون اجرایی شورای عالی قرآن در مورد کیفیت مشارکت قاریان استان‌ها در این جلسات افزود: بخشی از زمان هر جلسه ارتقا به پخش تلاوت قاریان ممتاز استان‌ها و سپس، ارائه نقد و تحلیل اساتید حاضر در جلسه درباره آن تلاوت اختصاص می‌یابد. قاری محترم نیز به صورت تصویری در این فرایند مشارکت خواهد کرد. البته تلاشمان این است که در هر جلسه بتوانیم حداقل میزبان یک نفر از قاریان غیر تهرانی باشیم.

در ادامه اولین جلسه ارتقا و با حضور اساتید سیدمحسن موسوی‌بلده و قاسم رضیعی، رسول تمجید و مرتضی شکوری تلاوت کردند و اساتید حاضر در جلسه نیز به نقد و تحلیل این دو تلاوت پرداختند.

جلسات ارتقای قاریان به همت مدیریت آموزش و ارزیابی شورای عالی قرآن، بعد از اذان مغرب چهارشنبه‌ها یک هفته در میان برگزار می‌شود. همچنین، جلسه ارتقای دعاخوانان و دومین دوره آموزش عالی قاریان ممتاز نیز از هفته گذشته آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام
captcha