نخست‌وزیر عراق: استعفای خود را تقدیم پارلمان می‌کنم
کد خبر: 3860388
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸

نخست‌وزیر عراق: استعفای خود را تقدیم پارلمان می‌کنم

گروه بین‌الملل ـ عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، عصر امروز، 8 آذرماه، اعلام کرد که نامه رسمی درخواست استعفای خود از ریاست دولت کنونی را تحویل پارلمان این کشور خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الفرات‌نیوز، عادل‌عبدالمهدی در پی بیانیه امروز آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجعیت دینی عراق، اعلام کرد که نامه رسمی درخواست استعفای خود را تقدیم پارلمان خواهد کرد.

وی گفت: به دقت بیانیه امروز آیت‌الله سیستانی که در خطبه‌های نماز جمعه کربلا ارائه شد را گوش دادم و مرجعیت دینی عراق در این بیانیه تأکید کردند که بنا بر شرایط سخت کشور و ناتوانی آشکار دستگاه‌های مسئول در تعامل با تحولات دو ماه گذشته وجلوگیری از ریخته شدن خون، از مجلس نمایندگان عراق که دولت کنونی از آن برخاسته، می‌خواهد که در گزینه‌های خود در این زمینه بازنگری و در راستای مصلحت عراق و محافظت از خون فرزندان آن اقدام کند.

عادل عبدالمهدی گفت: در لبیک به درخواست مرجعیت دینی عراق و انجام آن در سریع‌ترین زمان، درخواست رسمی استعفای خود از ریاست کنونی دولت عراق را تقدیم پارلمان می‌کنم تا نمایندگان مجلس بتوانند در گزینه‌های خود بازنگری کنند.

وی گفت: کوچک و بزرگ می‌دانند که من پیش از این به صورت آشکار و در یادداشت‌های رسمی، خواستار اجرای این گزینه و آنچه که به مصلحت مردم و کشور است، شده بودم.
انتهای پیام
captcha