معاون حزب‌الله: اعتراض لبنانی‌ها نتیجه بی‌عدالتی و فساد است
کد خبر: 3860449
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

معاون حزب‌الله: اعتراض لبنانی‌ها نتیجه بی‌عدالتی و فساد است

گروه بین‌الملل ــ شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، فریاد و اعتراضات مردم لبنان را نتیجه طبیعی بی‌‌عدالتی، فساد، فرار مالیاتی و دخالت سیاسی در دستگاه قضایی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیر‌کل حزب‌الله، گفت: دولت‌های قبلی لبنان در پیشرفت و توسعه وضعیت این کشور کارایی زیادی نداشته‌اند. فریاد و اعتراضات مردم در کشوری که هیچگونه سیاست و عدالتی در آنجا حاکم نیست و فساد گسترده و فرار مالیاتی و دخالت‌های سیاسی در دستگاه قضایی در آن رخنه کرده باشد، امری طبیعی است.

معاون دبیرکل حزب‌الله با طرح این سؤال که آیا دولت پیشبرد امور لبنان و یا وزیران مربوطه تا زمانی که مشکلات حل شود، نباید اقداماتی در راستای کاهش بحران انجام دهند؟ گفت: وقتی که این بحران فراگیر و تمامی مردم لبنان را در خود گرفت، سیاستمداران نباید به منفعت شخصی و یا حزبی خود فکر کنند، زیرا این بحران بسیار فراتر از منفعت‌های شخصی، فرقه‌ای و حزبی است.

شیخ نعیم قاسم با تأکید بر اینکه منفعت باید همگانی باشد، افزود: این امر با تشکیل حکومت و بازنگری و اقدام به راه‌حل‌های عینی و محقق ساختن اصلاحات و انتقال کشور به مرحله جدید تحقق‌یافتنی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه کشور لبنان در مقابل فشارهای خارجی به استقلال سیاسی رسیده و تصمیم قاطع در دست احزاب داخلی لبنان است، تصریح کرد: عوامل خارجی در اعمال فشار بر زمینه‌های سیاسی و میدانی لبنان موفقیتی نداشته است و طرف‌های خارجی به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان برخی راه‌حل‌ها را به لبنان تحمیل کرد.

معاون دبیر کل حزب‌الله در مورد بحران نقدینگی و نرخ ارز در لبنان گفت: بدون توجه به وجود دولت پیشبرد امور و تشکیل یا عدم تشکیل دولت، ساماندهی این بحران وظیفه رئیس بانک مرکزی لبنان و بانک‌های کشور است.

انتهای پیام
captcha