«قطار صلح»؛ طرح خواننده مسلمان انگلیسی برای کمک به نیازمندان
کد خبر: 3860749
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

«قطار صلح»؛ طرح خواننده مسلمان انگلیسی برای کمک به نیازمندان

گروه بین‌الملل ــ «قطار صلح» یک طرح خیریه جهانی است که یوسف اسلام، خواننده مسلمان انگلیسی آن را با هدف کمک به نیا‌زمندان راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، یوسف اسلام خواننده مطرح و مسلمان انگلیسی که روز 28 نوامبر(هفتم آذرماه) جایزه دستاورد زندگی را به دلیل فعالیت‌های خیریه خود از «TRT World Citizen» دریافت کرد، در گفت‌وگویی از طرح قطار‌ صلح خود سخن گفت.

یوسف اسلام در این گفت‌وگو با اشاره به طرح خیریه خود موسوم به «قطار صلح» کمک به نیازمندان و گسترش صلح را وظیفه‌ای همگانی توصیف کرد.

قطار صلح یک طرح خیریه جهانی است که یوسف اسلام با هدف کمک به نیا‌زمندان راه‌اندازی کرده است.

این خواننده، ترانه‌سرا و خَیِر انگلیسی، از دریافت این جایزه ابراز خوشحالی کرد و گفت: جوایز اهدا شده برای کارهای بشردوستانه بسیار بهتر از جوایز موسیقی هستند.

یوسف اسلام درباره پروژه قطار صلح خود که برگرفته از نام یکی از ترانه‌های وی در دهه 70 میلادی است، توضیح داد: این آهنگ الهام‌بخش طرحی است که امیدواریم که یکی از اهداف این حدیث را تحقق بخشیم که «گرسنگان را غذا دهید و با سلام و احترام با کسانی که می‌شناسید و کسانی که نمی‌شناسید، رفتار کنید». این بدان معناست که غذا دادن به گرسنگان و گسترش صلح یک وظیفه اساسی برای دستیابی به صلح و برابری در جهان است.

کت استیونز، از خوانندگان برجسته موسیقی پاپ، در دههٔ ۶۰ و ۷۰ میلادی است و پس از آنکه در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی به اسلام گروید، نامش را به یوسف اسلام تغییر داد و بیشتر به فعالیت‌های دینی و انتشار آلبوم‌های مذهبی پرداخت. وی از سال ۲۰۰۶ تاکنون دو آلبوم پاپ منتشر کرده‌ است.

انتهای پیام
captcha