وداع با «یاور بلوچستان» + فیلم
کد خبر: 3860837
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱

وداع با «یاور بلوچستان» + فیلم

گروه اجتماعی ــ مردم سیستان‌وبلوچستان در سوگ جوانی نشستند که «یاور بلوچستان» لقب گرفته بود؛ جوانی جهادگر که نه از جنس مجلسی‌ها و دولتمردان، که از جنس دانشجویان بود؛ جوانی که پس از مدت‌ها جست‌وجو، نقطه‌ای محروم در این استان پیدا کرد که به معنای تمام کلمه نیازمند دست یاری‌اش بود.

مردم دشتیاری با «یاور بلوچستان» وداع کردند

به گزارش ایکنا  از سیستان‌و‌بلوچستان، روز گذشته مردم این استان در سوگ جوانی نشستند که «یاور بلوچستان» لقب گرفته بود؛ جوانی جهادگر که نه از جنس مجلسی‌ها و دولتمردان، که از جنس دانشجویان بود؛ جوانی که پس از مدت‌ها جست‌وجو، نقطه‌ای محروم در این استان پیدا کرد که به معنای تمام کلمه، نیازمند دست یاری‌اش بود.

«دشتیاری» منطقه‌ای در بلوچستان است که قبل از کمک‌های «حسین علیمرادی» جوان جهادگر و بنیانگذار مؤسسه خیریه دانشجویی «دست یاری به دشتیاری»، انسان و دام از یک‌جا آب می‌خوردند؛ جایی که به گزارش یونسکو دانش‌آموزانش دومین ضریب هوشی دنیا را دارند اما با محرومیت کامل و کمترین امکانات درس می‌خوانند.

بچه‌های دشتیاری در استان سیستان‌وبلوچستان معتقد بودند که آینده را خوب می‌سازند و اعضای این مؤسسه خیریه دانشجویی، دست یاری به دشتیاری دراز کردند و گفتند: در ساختن آینده کمک‌تان می‌کنیم و کاری کردند کارستان که آوازه‌شان در همه جا منتشر شد.

مؤسسه‌ای که حسین علیمرادی بنیان نهاد، هدفش محرومیت‌زدایی از این روستای محروم بود؛ این موسسه دانشجویی تنها در همین سال گذشته اقدامات بسیاری شامل ایجاد غرفه نمایشگاه کتاب با شعار « ده هزار تومان داری با هم کتابخانه بسازیم؟»، شرکت در پویش «قهرمان من» در برنامه زنده ماه عسل، راه‌اندازی گالری عکس «میان من و تو شهریست بی پنجره» و توزیع بسته‌های ارزاق میان دانش‌آموزان روستاهای صعب‌العبور و محروم را به سرانجام رساند.

حسین علیمرادی، مشاور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل مؤسسه «دست یاری به دشت یاری» که بومیان منطقه او را به «یاور بلوچستان» می‌شناختند، روز جمعه، 8 آذرماه در حین سرکشی از مدارس منطقه در اثر حادثه تلخ رانندگی برای همیشه آسمانی شد و 4 مدرسه ساخته شده و کلنگ‌زنی 18 مدرسه دیگر در دست ساخت او و مؤسسه‌اش برای همیشه تاریخ در دشتیاری به یادگار ماند.

یادآور می‌شود مراسم وداع با پیکر مرحوم حسین علیمرادی امروز، یکشنبه، 10 آذرماه از محل مقبره الشهدای دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار و پیکر پاک او در بهشت زهرا، قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۹/۱۱ - ۰۸:۱۳
0
0
روحش شاد
captcha