«نرگس آبیار» جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد
کد خبر: 3860932
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵

«نرگس آبیار» جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد

گروه هنر ــ کارگردان سینمایی «شبی که ماه کامل شد» که برای دومین بار از جشنواره «شب‌های سیاه تالین» جایزه گرفت، این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد.

«نرگس آبیار» جایزه خود را به مردم ایران تقدیم کرد
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد، آخرین ساخته سینمایی به نویسندگی و کارگردانی نرگس آبیار با حضور در جشنواره شب‌های سیاه تالین، توانست جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را در این جشنواره که رده آن الف جهانی است را از آن خود کند.

مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره فیلم شب‌های سیاه تالین شب گذشته ۹، آذرماه برگزار شد و آبیار توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران را به همراه دو هزار یورو جایزه نقدی به دست آورد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در جشنواره‌های بزرگ به طور معمول به فیلم‌های تولید آن کشور و یا فیلم‌های انگلیسی زبان اهدا می‌شود که اعطای جایزه بهترین فیلم تماشاگران به یک فیلم ساخته ایران از اقبال مردم، منتقدان و سینماگران حاضر در جشنواره به این فیلم حکایت دارد.
 
این کارگردان سینما بعد از گرفتن جایزه خود گفت: من از این جشنواره خاطره خوبی دارم. سه سال قبل نیز برای فیلم «نفس» نیز به این جشنواره آمدم و جایزه بهترین کارگردانی را گرفتم.

وی در ادامه گفت: این جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است و من هم این جایزه را به مردم ایران تقدیم می‌کنم.

شبی که ماه کامل شد نوشته آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر به نمایش درآمد و با نامزدی در ۱۳ رشته توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

این فیلم سینمایی روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.

در فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد هوتن شکیبا، الناز شاکردوست، فرشته صدرعرفایی، شبنم مقدمی و آرمین رحیمیان به ایفای نقش می‌پردازند.
انتهای پیام
captcha