دوره‌های دانش‌افزایی مربیان قرآنی در تایلند برگزار می‌شود
کد خبر: 3861122
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰

دوره‌های دانش‌افزایی مربیان قرآنی در تایلند برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ دوره‌های دانش‌افزایی مربیان قرآنی به منظور ارائه روش‌های نوین آموزش و سرعت بخشی به روند تسلط بر روخوانی، روانخوانی و فراگیری تجوید و قرائت در تایلند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مهدی حسنخانی، رایزن فرهنگی کشورمان در بانکوک در نشست تخصصی استادان و قاریان قرآنی که به همت رایزنی فرهنگی ایران در بنیاد المهدی در جنوب تایلند برگزار شد، بر ضرورت توسعه و تعمیق تعالیم قرآنی تأکید کرد.

وی تلاش در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی با نیت به کارگیری در زندگی و عمل به این تعالیم را از ارکان اساسی فعالیت برای ارتقای فرهنگ قرآنی در سطح جامعه برشمرد و افزود: آموزش‌های قرآنی ویژه نوجوانان می‌تواند ثمرات اثربخش و ماندگاری را به دنبال داشته باشد که این امر نیازمند توجه ویژه و برنامه‌ریزی بلندمدت و زیربنایی است.

حسنخانی، آگاهی از وضعیت موجود آموزش و فراگیری در سطوح و رشته‌های مختلف را گامی مؤثر در مسیر گسترش فرهنگ قرآنی دانست.

در این نشست، اساتید و صاحب‌نظران با بررسی و ارزیابی وضعیت موجود و راهکارهای پیشنهادی به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان، مقرر شد با حمایت از دارالقرآن‌ها، برگزاری دوره دانش و مهارت‌افزایی مربیان برای آشنایی و به کارگیری روش‌های نوین آموزش و سرعت‌بخشی به روند تسلط بر روخوانی، روانخوانی و فراگیری تجوید و قرائت در اولویت قرار گیرد. سپس به برگزاری برنامه‌هایی همچون مسابقات سراسری قرآن در تایلند با مشارکت استادان اهل سنت در آینده پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha