کتاب «سبک زندگی اسلامی» منتشر شد
کد خبر: 3861193
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
به قلم قرآن‌پژوه خوزستانی؛

کتاب «سبک زندگی اسلامی» منتشر شد

گروه فرهنگی ــ کتاب «سبک زندگی اسلامی» به قلم امیر وحدت‌خواه، قرآن‌پژوه خوزستانی منتشر شد.

کتاب «سبک زندگی اسلامی» منتشر شد

امیر وحدت‌خواه، پژوهشگر قرآنی و مؤلف کتاب «سبک زندگی اسلامی» در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره تألیف این اثر گفت: پس از بیانات مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی در چندین سال گذشته  جلسات تفسیری را کنار گذاشتم و شروع به نوشتن در حوزه سبک زندگی کردم. در حال حاضر جلد اول کتاب «سبک زندگی اسلامی» از سوی نشر سرو دانا منتشر شده است.

وی با بیان اینکه امروز نیاز جامعه آموزه‌های سبک زندگی اسلامی است، توضیح داد: آموزه‌های اسلام در سه بخش اعتقادی، اخلاقی و رفتاری(علمی) است؛ از این رو مباحث کتاب سبک زندگی را هم در این سه حوزه دسته‌بندی کردم. مباحث عمده جلد اول در حوزه سبک زندگی در رفتار است.

وحدت‌خواه ادامه داد: نظام رزق و روزی در اسلام، کاهش خطاها و اشتباهات، برنامه ریزی، قانون مداری، وفای به عهد، مسئولیت پذیری، محکم کاری و داشتن وجدان کاری، مدیریت مشکلات زندگی و امانتداری عناوین کلی جلد اول را تشکیل می‌دهند. مبحث نظام رزق و روزی در این جلد بیان کرده‌ام که دلهره رزق و روزی را از زندگی حذف کنیم و یک مبحث دیگر این است که چه کنیم که کم‌تر خطا کنیم؛ چون لازمه سبک زندگی اسلامی است. این دو محور به عمل انسان برمی‌گردد از این رو در جلد اول بحث شده‌اند.

 مؤلف کتاب «سبک زندگی اسلامی» افزود: با توجه به اینکه سال‌ها معلم بوده‌ام، با ذائقه جوانان آشنا هستم و تلاش کرده‌ام این عناوین مختصر و کاربردی باشد تا برای خواننده خسته‌کننده نباشد.

این پژوهشگر در ادامه در تعریف سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی، نمود سنت پیامبر(ص) است که به سه حوزه اعتقادی، اخلاقی و علمی تقسیم می‌شود که بهترین سبک زندگی و مورد تأیید الهی است.

کتاب «سبک زندگی اسلامی» منتشر شد

وی در پایان با اشاره به بهره‌گیری خود از جلسات تفسیری آیت‌الله جوادی آملی از ابتدای تفسیر قرآن تاکنون گفت: یک آرشیو غنی قرآنی قوی از سی سال تاکنون برحسب حروف الفبا گردآوری کرده‌ام که مانند کتابخانه خلاصه شده‌ای از موضوعات مختلف قرآنی است و در نگارش کتاب از این مطالعات بهره برده‌ام.

انتهای پیام
captcha