نقد صفحات معارفی رسانه‌ها بر معافیت‌های مالیاتی
کد خبر: 3861233
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲

نقد صفحات معارفی رسانه‌ها بر معافیت‌های مالیاتی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صفحات معارفی رسانه‌ها در کنار خبرهای متعددی که بازنشر داده‌اند، نگاهی نقادانه به معافیت‌های مالیاتی داشته‌اند که در بودجه سال آینده برای برخی اقشار در نظر گرفته شده است.

ارسالی //////// نقد صفحات معارفی رسانه‌ها بر معافیت‌های مالیاتی

به گزارش ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 11 آذرماه علاوه بر توجه به اتفاقات روز که در بستر شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است، نگاهی نقادانه به بحث معافیت مالیاتی هنرمندان نیز داشته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به خبرهای منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها انداخته شده است.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی از تصمیم دو جوان جهادگر و انقلابی برای برگزاری جشن ازدواج خود در روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه خبر داده است،‌ این زوج جهادگر مراسم خود را در کوره‌پزخانه‌های تهران و کنار مددجویان حاشیه‌نشین پایتخت برگزار خواهند کرد و عموم مردم را هم به جشن خود دعوت کرده‌اند. گروه جهادی «الکفیل» طی فراخوانی از عموم مردم دعوت کرده تا در مراسم این زوج جهادگر شرکت کنند. این مراسم روز پنجشنبه ۱۴ آذرماه از ساعت ۱۴:۳۰ در منطقه شهرری، ابتدای جاده ورامین، کوره آجرپزی، جایگاه بنزین محله نظامی برگزار می‌شود.
فارس در مطلب دیگری فیلم صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی»، مفسر قرآن کریم که به موضوع خمس و اهمیت آن پرداخته را منتشر کرده و در مطلب دیگری تلاوت ترتیل صفحه ۲۲۸ قرآن کریم شامل آیات ۵۴ تا ۶۲ سوره مبارکه هود با صدای مرحوم «محمد صدیق منشاوی» را بارگذاری کرده است.
این خبرگزاری همچنین از آغاز طرح اسکان شبانه رایگان زائران بارگاه منور امام رضا(ع) با همت آستان قدس رضوی خبر داده است. در این خبر می‌خوانیم: «در این فضا امکاناتی چون تخت خواب، پتو و ملحفه تمیز، حمام، سرویس بهداشتی و صبحانه تدارک دیده شده و تا ۱۰ صبح پذیرای زائران است. برای رفاه بیشتر زائران هرشب ۳ دستگاه مینی‌بوس در ورودی باب الرضا(ع) حرم مطهر از ساعت ۸ شب الی ۱ بامداد کار انتقال زائران به ترمینال مسافربری را بر عهده دارند».
فارس در یکی دیگر از مطالب خود که واکنشی به کلیپ آزار و اذیت یک کودک زباله‌گرد است، به انتشار فایل صوتی از صحبت‌های آیت‌الله «احمد مجتهدی تهرانی» که از استادان اخلاق تهران بوده و طلاب زیادی را تربیت کرده منتشر کرده است، در این فایل صوتی از سرانجام کسانی گفته شده که به فقرا و مستمندان توهین کرده آنها را به تمسخر گرفتند.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم صفحه دین، قرآن و اندیشه را با انتشار فایل تصویری تلاوت «هادی موحدامین» قاری ممتاز کشورمان به روزرسانی کرده است. موحدامین این تلاوت را در کرسی تلاوت نفحات‌القرآن در مسجد الغدیر واقع ‌در تهرانسر شهرک دریا انجام داده است.
تسنیم همچنین امروز در صفحه دین، ‌قرآن و اندیشه به بحث معافیت مالیاتی هنرمندان که بسیاری از رسانه‌ها به آن پرداخته‌اند ورود داشته و گزارشی را با تیتر «عدالت مالیاتی؛ چرا چشم دولت روحانی بر متمولان هنری بسته شده است؟» بر روی خروجی قرار داده است. در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «با اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئله‌ای را صادقانه مطرح کرده و به‌گواه فعالان فرهنگی و هنری ــ برای مثال در حوزه‌هایی چون کتاب یا تئاتر ــ اساساً حوزه فرهنگ خروجی مالی چندانی ندارد و بدون حمایت بخش خصوصی و دولتی نمی‌تواند به راهش ادامه دهد؛ اما برخی اظهارنظرها نشان می‌دهد این موضوع تعمیم‌پذیر به تمام ارکان فرهنگ و هنر نیست، به‌عبارتی گردش مالی در برخی حرفه‌های هنری قابل‌تأمل است، برای مثال اظهارنظرات حمید فرخ‌نژاد درباره درآمدش و نحوه استفاده از آن قابل‌توجه بود. او به‌نحوی گفته بود برای هزینه خانواده‌اش در خارج از کشور باید ماهیانه مبلغ 10هزار دلار تأمین کند، عددی که امروز به رقمی برابر با 135میلیون تومان می‌رسد و در یک سال به یک میلیارد و 620 میلیون تومان می‌رسد. حال سؤال این است که؛ این فرد یا افرادی از این دست نباید مالیات بپردازند؟».
این خبرگزاری در گزارش کوتاه دیگری به بررسی ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که مسئولان حکومتی باید واحد آن باشند پرداخته است. تسنیم در بخشی از گزارش خود که آن را با امانت بودن مسئولیت در دستان صاحبان منصب شروع کرده آورده است: «... مسئولیت‌ها امانت‌هایی در دستان صاحبان‌منسب است که افراد در وهله اول باید شایستگی‌های لازم را داشته باشند؛ به این صورت که هم واجد علم کافی نسبت به پست مدنظر باشند و هم به محیطی که در آن فعالیت می‌کنند اشراف کامل داشته باشند و در ورای آن‌ها دارای تعهد و وجدان کاری باشند؛ این معیارها می‌تواند زمینه‌های گسترده‌ای، از هوش گرفته تا پایبندی به اخلاقیات، از استعداد عمومی تا دانش‌های مسلکی و کارشناسی در زمینه‌ی خاص نیازمندی رشد اقتصاد کشور را در بر بگیرند. جوامع انسانی که افراد لایق و شایسته را در رأس خود تجربه کرده‌اند، در تمامی اعصار، قرین موفقیت و پیروزی بوده‌اند و باور آدمی بر اطاعت از افرادی است که نسبت به خودش از شایستگی بیشتری برخوردار باشد».
تسنیم خبر دیگر خود را به معرفی داوران چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» اختصاص داده است. بر اساس این خبر «توحید معصومی»، «مرتضی نجفی» و «کاظم نظری» به عنوان هیئت داوران این جشنواره معرفی شده‌اند. چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» به‌دبیری هنری «علی هوشمند» و دبیری اجرایی «مجتبی میرزایی‌نسب» به‌همت حوزه هنری قزوین و مؤسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه خبر اعلام فراخوان اعطای گواهینامه‌های تخصصی بدون آزمون به قاریان و مدرسان پیشکسوت مجدداً را مخابره کرده است. در این فراخوان آمده است: «پیرو مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در اردیبهشت‌ماه امسال از سوی دبیرخانه ارزیابی قاریان و مدرسان، مقرر شد از بین مدرسان و قاریان ممتاز و پیشکسوتان کشور که سن آنان بالای ۵۰ سال است، گواهینامه تخصصی در یکی از درجات ۱ تا ۳ بدون شرکت در آزمون‌های معمول اعطا شود».
این خبرگزاری در بین خبرهای امروز خود در صفحه دین و اندیشه به دیدار سرپرست جدید فرمانداری شهرستان ری با آیت‌الله محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرده و در خبر دیگری از تمدید زمان ثبت‌نام در ششمین جشنواره «بانو امین» خبر داده است. این جشنواره که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب، تدارک دیده شده است، همزمان با بزرگداشت هفته پژوهش که هر سال مقارن با هفته پایانی آذر است، در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی امروز در صفحه قرآن و معارف سه مطلب منتشر کرده و یکی از آنها را به گفت‌وگویی با «فاطمه شیرازی» حافظ کل قرآن کریم اختصاص داده است. فاطمه شیرازی در این گفت‌وگو که با تیتر «تایید تلاوت اولین بانوی ایرانی که با ۳۲ واسطه به پیامبر (ص) می‌رسد» مخابره شده گفته است: «بنده به عنوان اولین بانوی ایرانی حافظ کل قرآن نزد شیخ الأزهر مصر که تلاوتشان با واسطه ۳۱ نفر به پیامبر اکرم (ص) بازمی‌گردد به قرائت پرداختم و من واسطه سی‌ودوم هستم».
ایرنا همچنین در بین خبرهای امروز خود از امضای تفاهمنامه همکاری بین سازمان تبلیغات اسلامی و صندوق ذخیره بسیجیان به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و استفاده بهینه از امکانات در جهت هم‌افزا عمل‌کردن و مشارکت در فعالیت‌ها خبر داده است.
این خبرگزاری همچنین در گزارشی به نقد و بررسی کتاب «محمد(ص) و آیات خدا» پرداخته است. در بخشی از این گزارش آمده است: «کتاب محمد(ص) و آیات خدا؛ قرآن و آینده اسلام؛ کتابی است که به علاقه‌مندان مباحث نواندیشی دینی و مطالعات جدید قرآنی توصیه کردنی است. کتابی که در آن به زبانی ساده آراء نسبتاً آخرینِ یکی از مهم‌ترین صاحب‌نظران علوم اسلامی و قرآنی معاصر طرح می‌شود و خوانندۀ جستجوگر را در پی خود می‌کشد».
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان نیز در بین خبرهای امروز خود به دیدار سرپرست جدید فرمانداری شهر ری با تولیت آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) اشاره کرده است. آیت‌الله ری‌شهری در بخشی از صحبت‌های خود در این دیدار گفته است: «اموری که عموم مردم را در نظام اسلامی ناراضی می‌کند از سوی هر فردی در هر سمت و نهادی سر بزند مورد رضای خداوند نیست».
باشگاه خبرنگاران جوان که صفحه قرآن و عترت خود را با دو مطلب خبری به روزرسانی کرده، مطلب دیگر خود را به حدیثی از امام علی(ع) درباره همت بلند و تلاش اختصاص داده است.
مهر
برگزاری همایش «بررسی آراء و اندیشه‌های تفسیری آیت‌الله جوادی آملی» از جمله خبرهای منتشر شده در صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر است. این همایش ملی، پنج‌شنبه ۱۴ آذر ماه سال جاری از ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰ در تالار خیام دانشگاه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان رفسنجان با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی برگزار خواهد شد.
خبر دیگر این خبرگزاری به راه‌اندازی بانک اطلاعات مفسران قرآن کریم اختصاص یافته است. این خبر را حجت‌الاسلام والمسلمین «محی‌الدین محمدیان» در حاشیه اجلاس نماز و مدرسه به خبرنگار مهر داده و گفته است: «در حال حاضر بدنبال توسعه جلسات تفسیر قرآن در سراسر کشور هستیم و با توجه به اینکه نسبت به گذشته استقبال زیادی از این جلسات شده بانک اطلاعات مفسران قرآن کشور را جمع آوری کرده‌ایم تا در زمان تجلیل بتوانیم به سرعت برنامه‌ریزی کنیم».
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران تنها مطلب منتشر شده در صفحه دین در روز 11 آذرماه را به گفت‌وگویی با «حسین شهبازی» نویسنده کتاب «تصوف، قبالا و گنوسی در نگاه تطبیقی» اختصاص داده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «نخستین بارقه‌های جدی مناسبات عرفانی تصوف با آیین‌های قبالا و گنوسی، از طریق جمعیت سرّی گروه اخوان‌الصفا شکل گرفت. اخوان‌الصفا، ضمن تأثیر گرفتن از گنوسیان مندایی و صابئین جنوب شرقی ترکیه امروزی و حفظ سنت‌های هرمسی و نوافلاطونی، به تعالیم و آموزه‌های اسلام نیز وفادار بودند».
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها مطلب منتشر شده در صحفه دین و اندیشه را آغاز طرح اسکان شبانه زائران بارگاه منور امام رضا(ع) اختصاص داده است. بر اساس این طرح و در جهت افزایش رفاه حال زائران بارگاه منور رضوی از جمعه ۸ آذرماه طرح اسکان شبانه رایگان برای زائران حرم مطهر رضوی اجرایی شده و از این پس زائران عزیزی که نیاز به استراحت دارند با سرویس رفت و برگشت به فضایی که در پایانه مسافربری آماده سازی شده منتقل خواهند شد.

انتهای پیام
captcha