تعالی اخلاق در گروی داشته‌‌های قلبی و باطنی است
کد خبر: 3861344
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
امام جمعه اردبیل:

تعالی اخلاق در گروی داشته‌‌های قلبی و باطنی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله سیدحسن عاملی با بیان اینکه قلب و داشته‌های درونی مهمترین دارایی انسان است، گفت: انسان‌ها برای رسیدن به مراحل بالاتر و تعالی اخلاق باید قلب و داشته‌های درونی خود را ملاک قرار دهند چراکه بیرون از قلب چیزی برای انسان وجود ندارد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سلسله جلسات درس اخلاق دانشگاهیان اردبیل با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، امروز،‌ 12 آذر در حسینیه دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل برگزار شد.

این مراسم به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و با حضور پرشور دانشگاهیان اردبیل در محل حسینیه دانشگاه پیام نور مرکز اردبیل برگزار شد.

در این محفل که مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، رؤسا، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشجویان حضور داشتند، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل طی سخنانی، به تبیین مراحل سلوک پرداخت و گفت: انسان باید طوری خود را تربیت کند که ذائقه‌اش الهی شود تا اعمالی که انجام می‌دهد خالص و برای رضای خدا باشد.

وی با بیان اینکه قلب و داشته‌های درونی مهمترین دارایی انسان است، گفت: انسان‌ها برای رسیدن به مراحل بالاتر باید قلب و داشته‌های درونی خود را ملاک قرار دهند چراکه بیرون از قلب چیزی برای انسان وجود ندارد.

امام جمعه اردبیل از دانشجویان و عموم مردم خواست تا در زندگی خود با توجه به مفاهیم قرآن کریم برای خود برنامه‌ریزی کنند تا با رسیدن به کمال هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند شوند.

سالار ملکی

انتهای پیام
captcha