گفت‌وگو؛ کلید مقابله با اسلام‌هراسی و رفع پیش‌داوری‌ها
کد خبر: 3861356
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸
دبیرکل اتحادیه جهان اسلام مطرح کرد:

گفت‌وگو؛ کلید مقابله با اسلام‌هراسی و رفع پیش‌داوری‌ها

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل اتحادیه جهان اسلام در اولین روز نشست انجمن رسانه‌های سعودی در ریاض، بر اهمیت گفت‌وگو برای مقابله با اسلام‌هراسی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عرب نیوز، شیخ‌محمد العیسی در سخنرانی خود در این نشست گفت: بسیاری تصور می‌كنند كه افراد اسلام‌هراس بدون دلیل از مسلمانان متنفر هستند. ممکن است گفت‌وگو با این افراد دشوار باشد، اما این کار مهم است و بسیار مثمر‌ثمر خواهد بود. مسلمانان و سازمان‌های اسلامی، باید تصویر واقعی از اسلام و مسلمانان را ارائه کنند.

العیسی همچنین گفت: مبارزه علیه اسلام را راستگرایان‌ افراطی هدایت می‌کنند. ما با برخی افراد که از اسلام متنفر بودند، جلساتی داشتیم و اکنون پس از شفاف‌سازی و گفتگو، آنها را دوستان خوب خود می‌خوانیم. بنابراین گفت‌وگو نتیجه‌بخش است. برخی از افراد راست‌افراطی به خاطر آنچه شنیده‌اند یا دیده‌اند مخالف اسلام هستند. با این افراد گفتگو آسان‌تر است.

دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان تصریح کرد: برخی دیگر از افراد راست‌افراطی به مسلمانان احترام می‌گذارند و با آنها زندگی می‌کنند، اما نگران نتایج مهاجرت و تغییرات جمعیتی هستند. ما از مسلمانان در هر کشوری که زندگی می‌کنند، می‌خواهیم قوانین، فرهنگ و قانون‌اساسی آن کشور را رعایت کنند.

انتهای پیام
captcha