همدلی قرآنیان در شیراز
کد خبر: 3861476
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱
حاشیه‌‌نگاری ایکنا از روز نخست جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان/

همدلی قرآنیان در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ از روز گذشته میهمانان سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان وارد شیراز شده‌اند و مراسم افتتاحیه این جشنواره نیز صبح امروز برگزار شد كه در طی این مدتی نكات حاشیه‌ای توجه خبرنگار ایكنا را به خود جلب كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان كشور طی روزهای 12 تا 14 آذرماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار می‌شود.
در این جشنواره قریب 450 نفر از نقاط مختلف كشورمان وارد شیراز شده‌اند كه از این تعداد 350 نفر را متسابقان بخش شفاهی جشنواره و قریب 100 نفر را برگزیدگان بخش‌های معارفی، ادبی، هنری و پژوهشی جشنواره تشكیل می‌دهند.
محل اسكان میهمانان جشنواره در دو بخش بانوان و آقایان هتل پارس انتخاب شده است كه بنا به گفته مسئولان اجرایی جشنواره امسال، تخفیف خوبی برای قرآنیان ارائه داده است.
میهمانان این جشنواره به غیر از دست‌اندركاران اعزامی از تهران، از روز گذشته، 11 آذرماه به‌صورت گروه به گروه یا تكی وارد شیراز می‌شوند كه طبق اعلام مسئولان جشنواره پذیرش میهمانان امروز هم همچنان ادامه دارد.
شب گذشته در محل هتل پارس با حضور نمایندگان دانشگاه‌های مختلف و همچنین نمایندگان ستاد عالی مسابقات قرآن كشور و شورای هماهنگی قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مراسم قرعه‌كشی نوبت اجرای متسابقان جشنواره برگزار شد.
بنا بود كه نشست هماهنگی هیئت داوران با مسئولان جشنواره نیز شب گذشته در ساعت 21:30 برگزار شود اما به دلیل تأخیر پرواز داوران اعزامی از تهران، این نشست كنسل شد.

همكاری گسترده تمام مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی
یكی از نكات مثبتی كه در این جشنواره از روز گذشته در جریان برگزاری آن مشاهده می‌شود، همكاری گسترده تمام مسئولان دانشگاه‌ آزاد اسلامی كشور و استان فارس است كه در رده‌های مختلف میانی و بالایی این همكاری به‌صورت گسترده مشاهده می‌شود.
بنا به گفته طالب‌تاش، رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی بسیاری از دست‌اندركاران برگزاری جشنواره دیشب تا صبح بیدار مانده‌اند و مشغول انجام كار برای اجرای برنامه افتتاحیه و همچنین مسابقات قرآن بودند.

كنسل شدن نشست هیئت داوران
شب گذشته در محل هتل رفت‌وآمدها بسیار زیاد بود و این مسئله موجب شده بود تا بعضاً ناهماهنگی‌هایی در اجرای برخی از جلسات برگزار شود از جمله اینكه بنا بود نشست قرعه‌كشی نوبت اجرای متسابقان بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار شود اما این نشست از قبل از نماز آغاز شد و یا همان كنسل شدن نشست هیئت داوران بود.
شاید بتوان گفت كه این ناهماهنگی‌ها و عدم برنامه‌ریزی متناسب در شب گذشته به دلیل این بود كه هنوز جشنواره به‌صورت رسمی آغاز نشده بود و تمام مسئولان صدر تا ذیل جشنواره مشغول تدارك دیدن مقدمات برگزاری مسابقه بودند.

تعامل مناسب با خبرنگاران
البته مسئولان برگزاری مسابقات از روز گذشته تاكنون همكاری نسبتاً خوبی با خبرنگاران داشته‌اند به خصوص رئیس اداره كانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی كه تقریباً تمام اطلاعات و هماهنگی‌های خبرنگار ایكنا با شخص ایشان انجام می‌شود زیرا علی‌رغم ازدیاد حجم كارها همچنان با سعه صدر حاضر به پاسخگویی تك تك سئوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف است البته همكاری روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی فارس هم در حين برگزاری مسابقات با خبرنگاران قابل تقدير است. 
حضور مجتبی فردفانی، وحیده گنبدی، غلامرضا شاه‌میوه و سایر چهره‌های شاخص قرآنی كشور و استان فارس در روند برگزاری جشنواره نشان از برگزاری یك رویداد مهم قرآنی را می‌دهد كه می‌تواند فرصت مغتنمی برای نشر و گسترش فعالیت‌های قرآنی در استان فارس به خصوص شهر شیراز باشد.
مراسم افتتاحیه جشنواره صبح امروز، 12 آذرماه در محل مسجد پردیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز واقع در شهر صدرا برگزار شد كه فاصله‌ای قریب یك ساعته با شیراز دارد.
در مسجد دانشگاه برای برگزاری مراسم افتتاحیه ردیف‌های صندلی به‌صورت مجزا در دو بخش بانوان و آقایان چیده شده بود اما در طول برگزاری مراسم همچنان تعداد نسبتاً زیادی صندلی‌های خالی به چشم می‌‌آمد كه شاید این مسئله به دلیل بعد مسافت محل برگزاری مراسم بود.

همدلی چهره‌های قرآنی دانشگاهی
در این مراسم چهره‌های قرآنی دانشگاهی شاخص استان فارس از دانشگاه‌های مختلف نیز حضور یافتند كه نشان از همدلی این قشر دانشگاهی دارد چرا كه این رویداد بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاه‌های سراسر كشور است.
مراسم افتتاحیه تقریباً رأس ساعت 9 صبح كه از قبل نیز این ساعت اعلام شده بود با تلاوت وحید سروستانی، قاری برتر قوه قضائیه آغاز شد.
4 سخنرانی این مراسم شامل سخنرانی محمدكاظم كاوه پیشقدم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس، عبدالمجید طالب‌تاش، رئیس پژوهشكده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها همگی پشت سر هم قرار داشتند و بعد از سخنرانی صالی گروه تواشیح طاها به اجرای برنامه پرداخت.
این مراسم با اجرای ابتهال‌خوانی كرم‌نژاد ادامه یافت و بعد از انجام پذیرایی، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز به‌عنوان آخرین سخنران پشت تریبون نشست كه سخنرانی وی بیشتر در مورد اهمیت شناخت دقیق دردها و آلام بشری قبل از تمسك به قرآن كریم بود.
بعد از سخنرانی‌ها، مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش‌های مختلف این جشنواره برگزار شد كه در ابتدا برگزیدگان آزمون معارفی تجلیل شدند و بعد از آن نیز از برگزیدگان بخش‌های هنری، ادبی و پژوهشی تجلیل به عمل آمد.
مسابقات بخش قرائت ترتیل آقایان از صبح امروز همزمان با مراسم افتتاحیه در محل سالن سینا و صدرای شیراز برگزار شد و ادامه این مسابقات و آغاز سایر رشته‌ها و بخش‌ها از ساعت 15 امروز خواهد بود.

انتهای پیام
captcha