بازنشر نامه آیت‌الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل در سال 2003
کد خبر: 3861662
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

بازنشر نامه آیت‌الله سیستانی به دبیرکل سازمان ملل در سال 2003

گروه بین‌الملل - متن نامه آیت‌الله سیستانی، مرجع دینی شیعیان در عراق، به دبیرکل فقید سازمان ملل در سال 2003 در پایگاه‌های خبری عراقی بازنشر شد.

به گزارش ایکنا؛ پایگاه اطلاع رسانی «آستان حسینی» نسخه‌ای از نامه آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی به «کوفی عنان»، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد در سال 2003 میلادی را بازنشر کرد.

در این نامه که به دنبال حادثه کشته‌ شدن «سرجیو دی میلو»، نماینده شخصی کوفی عنان در عراق و شماری از کارمندان مقر سازمان ملل در بغداد، ارسال شد، آیت‌الله سیستانی تأکید کرد که چنین حوادث تأسف‌باری نباید از کمک‌های سازمان ملل به ملت عراق در این شرایط دشوار جلوگیری کند، بلکه امیدواریم این سازمان نقش مرکزی در برپایی امنیت و آرامش در مرحله انتقالی در این کشور داشته باشد.

آیت‌الله سیستانی همچنین تأکید کرده بود که سازمان ملل باید بر اقداماتی که حاکمیت را به مردم عراق باز می‌گرداند، نظارت داشته باشد.

«جنین هنیس پلاس‌خارت»، نماینده سازمان ملل در عراق، در جلسه دیروز شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی تحولات این کشور برگزار شد، به نقل از آیت‌الله سیستانی که اخیرا با وی دیدار کرده، گفت که آیت‌الله سیستانی در خصوص عدم جدیت در تحقق اصلاحات ابراز نگرانی کرده است.
انتهای پیام
captcha