بیانیه عتبات مقدسه کربلا درباره تظاهرات موسوم به «هروله عاشورایی»
کد خبر: 3862191
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹

بیانیه عتبات مقدسه کربلا درباره تظاهرات موسوم به «هروله عاشورایی»

گروه بین‌الملل ــ بخش شعائر و مواکب حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های مقدس حسینی و عباسی باصدور بیانیه‌ای اعلام کرد: فراخوان تظاهرات موسوم به «رکضة طویریج»(هروله عاشورایی) ارتباطی با عتبات مقدسه کربلا ندارد.

بیانیه عتبات مقدسه کربلا درباره تظاهرات موسوم به «هروله عاشورایی»به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، بخش شعایر و مواکب حسینی در عراق و جهان اسلام وابسته به آستان‌های حسینی و عباسی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: فراخوان شرکت در این تظاهرات که قرار است 19 آذرماه برگزار شود، ارتباطی با عتبات مقدسه عراق ندارد.

در این بیانیه آمده است: از زمان تأیید اعتراضات مردمی در نقاط مختلف کشور از سوی مرجعیت دینی، آستان‌های مقدس حسینی و عباسی(ع) به ویژه بخش شعایر و مواکب حسینی در عراق و جهان اسلام، اقدامات قابل ملاحظه‌ای در تأیید و کمک‌های میدانی و لوجستیکی به جنبش‌های مردمی داشته‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در عین حال که ما خواسته‌های مسالمت‌آمیز مردم عزیز خود را تأیید می‎کنیم، اعلام می‌داریم این بخش هیچ ارتباطی با راهپیمایی موسوم به  «هروله عاشورایی» که فراخوان آن از سوی نهادی ناشناخته صورت گرفته و قرار است دهم دسامبر (19 آذرماه) از کربلا به سوی بغداد برگزار شود، ندارد.

بخش شعائر و مواکب حسینی در عراق و جهان اسلام با تأکید بر اینکه برگزارکنندگان این تظاهرات مشخص نیستند، اعلام کرد: علی‌رغم تماس‌های متعدد با مسئولین نمایندگی‌ها و دفاتر این بخش در استان‌های مختلف عراق و بزرگان شهرستان «هندیه»(طویریج)، مشخص نیست این اقدام از سوی چه کسانی برنامه‌ریزی شده است.

طويريج که نام ديگر آن «هنديه» است نام منطقه‌ای در 10 كيلومتری كربلاست كه در زمان قيام امام حسين(ع) محل قبيله بنی‌اسد بوده و عزاداران حسينی در كربلا به رسم دير رسيدن اين دسته در عصر عاشورا به كربلا، مراسم عزاداری خود را از اين منطقه آغاز می‌كنند و تمام 10 كيلومتر را با پای برهنه و هروله‌كنان لبيک می‌گويند.

انتهای پیام
captcha