برگزاری مراسم تکریم‌ چهره‌های قرآنی با رویکردی جدید
کد خبر: 3861690
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
حجت‌الاسلام شفیعی خبر داد:

برگزاری مراسم تکریم‌ چهره‌های قرآنی با رویکردی جدید

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر چهاردهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی ضمن تشریح جزئیات این مراسم، اظهار کرد: درصددیم با دریافت پیشنهادهای صاحب‌نظران و پیشکسوتان قرآنی، مراسم امسال را با رویکردی متفاوت برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، دبیر چهاردهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی که هر ساله از سوی سازمان دارالقرآن الکریم برپا می‌شود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا؛ اظهار کرد: مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی با هدف ایجاد انگیزه در فعالان قرآنی و ترغیب آنان به فعالیت بیشتر در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی، همچنین در حوزه‌های ترجمه، تفسیر، خوشنویسی و نشر قرآن کریم، معرفی چهره‌های قرآنی موفق به نسل جوان و توجه به سنت حسنه تکریم از بزرگان برگزار می‌شود.

شفیعی با بیان اینکه این طرح از سال 85 اجرایی شده است، افزود: پس از اجرای سیزده دوره از مراسم، امسال نیز همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، چهاردهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی با رویکردی جدید و در فصل نوین فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی برپا می‌شود.

وی ادامه داد: طی ابلاغیه‌ای که از سوی سازمان دارالقرآن به استان‌های مختلف کشور ارسال شد، کمیته‌ای با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس اداره امور قرآنی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، مردمی و نیز دو نفر از اساتید و پیشکسوتان قرآنی استان(که در دوره‌های گذشته همایش تکریم شده‌اند)، تشکیل شد تا اسامی پیشنهادی استان خود را به سازمان دارالقرآن اعلام کنند.

دبیر چهاردهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی افزود: پس از بررسی‌ اسامی دریافتی، اسامی نفرات و چهره‌های منتخب جهت تکریم در گروه‌های مختلف مدرسان آموزش قرآن(در سه بخش قرائت، حفظ و مفاهیم)، حائزان رتبه‌های بین‌المللی در رشته‌های قرائت و حفظ، مترجمان و مفسران، خوشنویسان قرآن، ناشران قرآن، خیّران قرآنی، مدیران موفق قرآنی در بخش مردمی و همچنین، برخی از نخبگان و چهره‌های قرآنی اعلام خواهد شد.

شفیعی بیان کرد: روز گذشته، 12 آذرماه، نیز اولین جلسه کمیته برگزاری مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی با ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن، دبیر مراسم، مدیران سازمان دارالقرآن و متخصصان حوزه‌های مختلف برگزار شد و هر یک از اعضا نیز نقطه‌نظرات خود را بیان کردند. در این جلسه مقرر شد که برای معرفی چهره‌های شاخص در هر یک از بخش‌های اعلام شده، نقطه‌نظرات کارشناسان، اساتید و و پیشکسوتان قرآنی در نظر گرفته شود.

دبیر چهاردهمین مراسم ملی تکریم چهره‌های قرآنی در پایان تصریح کرد: درصددیم که مراسم تکریم امسال را با رویکردی جدید طی بهمن‌ماه سال جاری و همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی در تهران برگزار کنیم.

انتهای پیام
captcha