ناگفته‌های بانوان را از دفاع مقدس نشنیده‌ایم
کد خبر: 3861885
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸
خدیجه علم‌الهدی:

ناگفته‌های بانوان را از دفاع مقدس نشنیده‌ایم

گروه جهاد و حماسه ــ خواهر شهید محمدحسین علم‌الهدی با اشاره به ناگفته‌ها و ناشنیده‌های زیادی که در عرصه دفاع مقدس وجود دارد، از اصحاب رسانه، هنر و فرهنگ خواست که در این حوزه‌ها که مورد غفلت قرار گرفته است وارد شوند و با انتشار خاطرات و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس، نسل جوان را با معیارهای زیست عاشقانه آشنا کنند.

خاطرات بانوان حامی جنگ در دوران دفاع مقدس مورد غفلت قرار گرفته است

خدیجه علم‌الهدی، خواهر شهید محمدحسین علم‌الهدی، در گفت‌وگو با ایکنا، با مرور خاطره‌ای زیبا از انس شهید علم‌الهدی با قرآن، گفت: برخی می‌گویند محمدحسین را از روی قرآن درون جیبش شناسایی کرده‌اند. او از کودکی با قرآن انس داشت، با نهج‌البلاغه آشنایی بسیار خوبی داشت و تلاش می‎کرد قرآن و نهج‌البلاغه را در عمل پیاده کند و همین از او معلم اخلاقی ساخته بود که بعد از سی‌وهشت سال هر وقت از او یاد می‌شود، همه از اخلاق، دلاوری و شهامت او سخن می‌گویند. شهید محمدحسین علم‌الهدی در ۲۲ سالگی و در محاصره دشمن در حالی که آخرین تلاش‌های خود را برای آزادسازی هویزه انجام می‌داد، به درجه رفیع شهادت رسید.

این پیشکسوت در حوزه دفاع مقدس که چندین سال است کسوت خادمی در عرصه فرهنگ را برعهده دارد، با اشاره به نقش بانوان این کشور در پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس، بسیاری از زنان این مرز و بوم مبارزه را به‌عنوان یک خط مشی اصلی برای خود انتخاب کرده بودند و تعداد بانوان شهید بیانگر آن است که نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس چقدر مؤثر و پررنگ بوده است. 

علم‌الهدی با اشاره به اینکه زنان، مادران و رزمندگان بسیاری از شهر اهواز در نماز جمعه به شهادت رسیدند، گفت: در اثر بمباران رژیم عراق بسیاری از نمازگزاران و به طور خاص بانوان حاضر در نماز جمعه به شهادت رسیده و اثری از آنان باقی نماند، امروز نیز نیازمند همان تفکر بسیجی هستیم.  

وی اظهار کرد: در طول دوران دفاع مقدس، هر جا که یکی از رزمندگان نقش‌آفرینی کرده، بی‌شک یک زن او را همراهی کرده است در واقع زنان و مردان این سرزمین بسیار تلاش کردند تا این انقلاب پیروز شود و باید برای جوانان امروز بازگو کرد که زمانی جبهه، دانشگاه بود و برای این مهم باید شاهد و مثال آورد و چه شاهدی برتر از سخنان و وصیت‌نامه شهدا و خاطرات رزمندگان که باید در قالب کتاب و مستند در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

علم‌الهدی معتقد است که امثال حسین، درس زندگی و گذشت را به ما آموختند و ما وظیفه داریم با کمک گرفتن از فرهنگ و هنر برای نسل امروز از جانبازان و شهیدان زنده‌ بگوییم و در این یادداشت‌ها از شیرزنانی سخن بگوییم که از همان روزهای اول که ایران عزیز مورد حمله رژیم بعث عراق قرار گرفت همدوش مردان ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان را لبیک گفتند و وارد صحنه‌های نبرد شدند و به سوی مقصد نهایی حرکت کردند.

وی با بیان اینکه زنان در مقابل گلوله سینه سپر نکردند اما هدایت‌گر مردان بزرگ دفاع مقدس بودند، اظهار کرد: هر یک از رزمندگان و بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس، ناگفته‌ها و ناشنیده‌های زیادی از آن روزها دارند که هریک درس چگونه زیستن است، لذا از اصحاب رسانه، هنر و فرهنگ می‌خواهیم که در این لایه‌ها که مورد غفلت قرار گرفته نفوذ کرده و با انتشار خاطرات و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس، نسل جوان را با معیارهای چگونه زیستن آشنا کنند.

علم‌الهدی تصریح کرد: همه رزمندگان، مادر یا همسر حامی در پشت جبهه‌ها داشتند و دفاع مقدس سرشار از خاطرات و واقعیت‌هایی است که در دل آن‌ها نهفته است اما علی‌رغم تألیف هزاران کتاب و صدها فیلم هنوز بخش‌های ناشناخته بسیاری در این حوزه وجود دارد که می‌تواند منبعی برای پژوهشگران باشد و برای نسل‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha