سوء مدیریت‌ها؛ عامل اصلی مشکلات کشور
کد خبر: 3862086
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

سوء مدیریت‌ها؛ عامل اصلی مشکلات کشور

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: اینکه مردم در مشکلات و تنگنا بوده و مطالباتی از دولت و حکومت دارند و گاهی سوءمدیریت‌ها باعث اذیت شدن مردم می‌شود بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و نمی‌توان کتمان کرد.

سوء مدیریت‌ها، عامل اصلی مشکلات کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌‌الاسلام احمد مطهری‌اصل، امام جمعه موقت  تبریز امروز، 15 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به حوادث اخیر کشور، گفت: مردم در مشکلات و تنگنا هستند و مطالباتی از دولت دارند و در این میان سوءمدیریت‌ها باعث اذیت شدن مردم شده است.

وی افزود: تا زمانی که دولتمردان کشورمان چشم خود را به آمریکا و اروپا بدوزند، کشور پیشرفت نمی‌کند و روز به روز بر مشکلات جامعه افزاده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در حوادث اخیر کشور آشوبگران و اغتشاشگران به زن، بچه، مسجد و قرآن رحم نکردند و جوانان مردم، بسیجی‌ها، مأموران شهرداری و نیروی انتظامی را کشتند و پمپ بنزین‌ها را آتش زده و اموال مردم را به غارت بردند اینها همان افرادی هستند که دوست ندارند انقلاب پیشرفت کند.

وی گفت: اغلب کشته‌شدگان اغتشاشات، افراد آشوبگر مسلح بودند که به مردم عادی هم رحم نکردند و در این بین سران فتنه و سلبریتی‌ها بیانیه می‌دهند و می‌خواهند اغتشاشات را ادامه دهند تا کشور را دچار بحران کنند.

حجت‌الاسلام مطهری اصل، افزود: دشمن سعی دارد دو دستگی در کشور ایجاد کند و یا کاری کند تا بحث لبنان و عراق از ذهن کشور خارج شود تا آن‌ها هر کاری که دوست دارند سر این کشورها بیاورند زیرا الان می‌بینیم که دشمنان در عراق، فلسطین و یمن کارهای خود را به شدت افزایش داده‌اند.

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: گاهی اتفاقی در کشور رخ می‌دهد که برخی‌ها توهم‌زده می‌شوند ولی از همین جا اعلام می‌کنیم که مردم هوشیار هستند و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند تا پای استکبار و معاندان به این کشور باز شود.

حجت‌الاسلام مطهری اصل در بخش دیگری از خطبه‌ها به وفات کریمه اهل بیت عصمت و طهارت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این بانو در سال ۲۰۱ هجری قمری به خاطر علاقه به برادر خود عازم ایران شدند ولی به علت بیماری در مسیر راه و در شهر ساوه درخواست کردند تا به قم بروند و پس از اقامت در شهر مقدس قم، رحلت کردند.

امام جمعه موقت تبریز، در ادامه روز دانشجو را تبریک گفت و افزود: از دانشجویان کل کشور تشکر می‌کنم که در جریانات اخیر آشوب هیچ‌گونه مشارکتی نداشتند و اگر عده‌ای هم صرفاً به خاطر تماشا رفته و دستگیر شده بودند نیز آزاد شده‌اند و این نشان از افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان است که ابزار دست گروه‌های معاند نشدند.

وی اضافه کرد: دانشجو باید طالب علم باشد؛ چرا که دشمن از راه علم است که می‌تواند در هر بزنگاهی دست به تحریم بزند از این‌رو باید طبق فرمایش رهبر انقلاب در مسیر علم پیشرفت کنیم و در منطقه و دنیا حرف اول را بزنیم.

خطیب نمازجمعه تبریز، به ۱۸ آذر روز حقوق بشر اشاره کرد و ادامه داد: نظر اهل بیت در حقوق بشر استفاده نشده است در حالی که اگر قرار است حقوق بشری باشد باید در سایه دین و دیانت باشد. برای نمونه این جمله را در ۱۴۰۰ سال پیش امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) فرموده‌اند که: «ای مالک با مردم با مرحمت رفتار کن و مبادا مانند حیوان درنده‌ای عزت آن‌ها گرفته شود و در این موضوع مسلمان و غیرمسلمان فرقی ندارد».

حجت‌الاسلام مطهری اصل با تأکید بر اینکه حقوق بشر باید حقوق بشر اسلامی باشد، افزود: حقوق بشر آمریکا و اروپا دستاویز شده است و هر کشور مستقلی مانند کشور ما را که در مقابل آن‌ها ایستاده است ضد حقوق بشر اعلام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha