رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شد/ تلاش برای کسب سهمیه بیشتر
کد خبر: 3862229
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شد/ تلاش برای کسب سهمیه بیشتر

گروه جامعه ــ رئیس سازمان حج و زیارت در رأس هیئت همراه و برای انجام مذاکرات حج تمتع 99 بامداد شنبه، 16 آذرماه، عازم عربستان شد.

رئیس سازمان حج و زیارت عازم عربستان شد/ تلاش برای کسب سهمیه بیشتربه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت؛ علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت، به دعوت وزیر حج و عمره عربستان امروز، 16 آذرماه، راهی عربستان شد.

وی پیش از عزیمت به کشور عربستان گفت: سفر به عربستان برای مذاکرات حج تمتع 99 و بنا به دعوت وزیر حج و عمره عربستان سعودی صورت گرفته است و امیدواریم در این سفر بتوانیم آنچه برای برگزاری یک حج کامل و جامع، توأم با عزت، کرامت، امنیت و آرامش حجاج ایرانی در کنار سایر حجاج لازم است را با طرف عربستانی به توافق برسیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تعداد فراوان ثبت‌نام‌کنندگان حج تمتع در سال‌های 85 و 86 گفت: با توجه به خیل عظیم ثبت نام کنندگان در حج تمتع که منتظر تشرف به این سفر هستند، امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، بتوانیم سهمیه مازادی را برای حجاج اخذ کنیم و اگر این همراهی از سوی کشور میزبان انجام گیرد، تعداد بیشتری از مشتاقان و منتظران حج تمتع به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره راه اندازی عمره نیز اظهار کرد: در موسم حج تمتع گذشته مذاکراتی با طرف عربستانی صورت گرفت؛ شروطی در این خصوص مطرح بود که موضوع امنیت، عزت، آرامش و حفظ کرامت عمره‌گزاران ایرانی در کنار سایر عمره‌گزاران از جمله مباحث طرح شده بود که اگر شروط مطرح شده محقق شود، امیدواریم مقدمات حضور عمره‌گزاران ایرانی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha