واکنش انصارالله به اظهارات اخیر عادل‌الجبیر
کد خبر: 3862232
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

واکنش انصارالله به اظهارات اخیر عادل‌الجبیر

گروه بین‌الملل ــ عضو ارشد کمیته ملی یمن اظهارات وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی درباره آینده یمن را تحریک‌آمیز خواند و تأکید کرد: فقط یمنی‌ها می‌توانند درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آناتولی، عبدالملک العجری، از رهبران ارشد انصارالله و عضو کمیته ملی یمن، در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی، مبنی بر اینکه انصارالله در آینده یمن نقش خواهد داشت، در حساب توئیتر خود گفت این اظهارات تحریک‌آمیز بوده و فقط یمنی‌ها برای آینده خود تصمیم می‌گیرند.

وی افزود: این اظهارات توهین‌آمیز و غیرقابل قبول است. شما باید بدانید که فقط یمنی‌ها حق دارند سرنوشت خود را تعیین کنند.

ضیف‌الله الشامی، وزیر اطلاع‌رسانی یمن، نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر اظهارات دیروز وزیر مشاور عربستان درباره امکان حضور انصارالله در آینده سیاسی یمن را در راستای تلاش مذبوحانه سعودی‌ها برای فرار از پیامدهای تلخ شکست در تجاوز نظامی علیه یمن توصیف کرد.

عادل الجبیر دیروز (جمعه) در نشست گفت‌وگوی مدیترانه‌ای در رم، پایتخت ایتالیا، پس از گذشت پنج سال از تجاوز ائتلاف عربی به فرماندهی کشورش به یمن از امکان رسیدن به آتش‌بس در این کشور سخن گفت و اذعان کرد: تمامی یمنی‌ها از جمله حوثی‌ها در آینده یمن نقش دارند و احتمال رسیدن به آتش‌بس و در گام بعدی حل بحران وجود دارد.

انتهای پیام
captcha