اهدای جایزه سال به ترجمه قرآن در تاتارستان
کد خبر: 3862303
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

اهدای جایزه سال به ترجمه قرآن در تاتارستان

گروه بین‌الملل ــ ترجمه قرآن به زبان تاتاری و روسی اداره روحانیت مسلمانان جمهوری تاتارستان برنده جایزه «رستم مینی‌خان‌اُف» این جمهوری شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، گروهی به ریاست کمیل حضرت سامیگوللین، رئیس اداره روحانیت مسلمانان جمهوری تاتارستان جایزه ملی «رستم مینی‌خان‌اُف» رئیس‌جمهور این منطقه را به خاطر ترجمه قرآن مجید به زبان‌های تاتاری و روسی دریافت کردند.

این ترجمه «کلام شریف، ترجمه مفهومی» نام دارد و به واسطه اداره روحانیت مسلمانان جمهوری تاتارستان ترجمه و برای سال تفسیر قرآن (2019) در این جمهوری آماده شده است.

این کتاب نتیجه هفت سال تلاش حافظان، قاریان، فقها و زبا‌ن‌شناسان است. خانه انتشارات «حضور» اداره روحانیت مسلمان جمهوری تاتارستان آن را منتشر کرده و اکنون برای فروش در دسترس عموم قرار گرفته است.

جایزه «رستم مینی‌خان‌اُف» جایزه‌ای سالانه است که به کسانی که در گسترش علوم اسلامی، دستیابی به درک متقابل میان اقوام روسیه و هماهنگ‌سازی روابط دینی – دولتی سهیم بوده‌اند، اعطا می‌شود.

در سال جاری هیئت داوران 32 تقاضانامه برای کسب جایزه را دریافت کردند. این هیئت به سرپرستی فرید محمدشین، معاون رئیس گروه بینش راهبردی «روسیه – جهان اسلام» آثار را ارزیابی کرد. جایزه ملی «رستم مینی‌خان‌اُف» رئیس‌جمهور تاتارستان 500 هزار روبل (واحد پول روسیه) است.

انتهای پیام
captcha