«مهدی، که به دنیا آمد» زندگی یک طلبه را روایت می‌کند
کد خبر: 3862341
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
یک مستندساز:

«مهدی، که به دنیا آمد» زندگی یک طلبه را روایت می‌کند

گروه هنر ــ امیر‌مهدی حکیمی درباره مستند «مهدی، که به دنیا آمد» گفت: در این مستند داستانی زندگی یک طلبه روایت می‌شود که دانشکده پزشکی را رها کرده تا به معلولان خدمت کند.

«مهدی، که به دنیا آمد» زندگی یک طلبه را روایت می‌کند

امیر‌مهدی حکیمی، کارگردان مستند «مهدی، کفه به دنیا آمد»، در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: این مستند بلند داستانی قرار است امروز، ۱۷ آذرماه، در سینما هویزه مشهد رونمایی شود و در ادامه به جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت خواهد آمد. این فیلم سینمایی قصه زندگی مهدی ظریفی، طلبه جوانی است که زندگی خود را وقف خدمت به ناشنوایان کرده است. در این فیلم ظریفی نقش خودش را ایفا کرده است.

وی افزود: پدر و مادر ظریفی ناشنوا بوده‌اند و قصه از تولد او آغاز می‌شود، مهدی در کودکی به دلیل ناشنوایی پدر و مادرش گوشه‌گیر بوده است و همواره تلاش می‌کرده تا دوستانش با ‌خانواده‌اش مواجه نشون زیرا از معلولیت آن‌ها شرمگین بوده است، او با پشتکار و همراهی مادرش درس می‌خواند و در رشته پزشکی قبول می‌شود و در ادامه مسیر زندگی به واسطه اتفاقی که برایش رخ می‌دهد پزشکی را رها کرده و طلبه می‌شود. مهدی در ادامه ضمن خدمت با یک ناشنوا ازدواج می‌کند و این مستند با تولد کودکش به پایان می‌رسد.

این مستندساز درباره شکل‌گیری ایده این اثر گفت: هشت سال پیش به روضه‌ای که برای ناشنوایان برگزار می‌شد رفتم و این اتفاق باعث شد، ایده ساخت این فیلم در ذهنم شکل گیرد سپس قهرمانم را انتخاب کردم و بدین ترتیب فیلم مقابل دوربین رفت. نکته دیگر این‌که ما در حوزه معلولان آنچنان که باید فعالیت و فرهنگسازی نکردیم، برای همین تلاش کردم با ساخت این اثر گوشه‌ای از مشکلات این قشر را نشان دهم. نکته بعدی این‌که، می‌خواستم بگویم طلبگی آن چیزی نیست که ما در ظاهر می‌بینیم و در این مستند می‌توان با ابعاد شخصیتی و فعالیت‌های یک طلبه بیشتر آشنا شد. 

وی در پایان درباره دشواری‌های تولید این اثر بیان کرد: راضی کردن قهرمان قصه برای اینکه از زندگیش فیلم ساخته شود، اولین مشکلمان بود، چون او دوست نداشت به حریم شخصی‌اش ورود کنیم، ولی به هر حال این فیلم ساخته شد و امیدوارم مخاطبان هم از آن استقبال کنند. باید یادآوری کنم که حجت بامروت همراه با من کارگردانی این اثر را انجام داده است. 
انتهای پیام
captcha