آغاز رقابت‌های کارکنان پایور و وظیفه نزاجا در سی‌و‌نهمین مسابقات قرآن
کد خبر: 3862537
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

آغاز رقابت‌های کارکنان پایور و وظیفه نزاجا در سی‌و‌نهمین مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ مرحله سراسری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا از امروز، 17 آذرماه آغاز شد.

به گزارش ایکنا؛ سی‌ونهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه نزاجا به میزبانی فرمانده مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رقابت 300 نفر از منتخبان مناطق پنجگانه در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء و همچنین اذان و مفاهیم در دو سطح یک(زیر دیپلم) و سطح دو(بالای دیپلم) با محوریت تفسیر جزء 22 آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، از 17 تا 20 آذرماه در حال برگزاری است.

این مسابقات با مراسم افتتاحیه و تلاوت قاری ممتاز ارتش سرهنگ‌دوم مهدی سعادت آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم‌زادگان، رئیس عقیدتی ـ سیاسی مرکز آموزش پشتیبانی نزاجا ضمن تشکر از همکاری سامانه فرماندهی برای برگزاری این مسابقه، گفت: امیدوارم برنامه‌های فرهنگی، تأثیری در جهت نشر و توسعه فرهنگ قرآنی داشته باشد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیداکبر موسوی، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی نزاجا با اشاره به فعالیت‌های نیروی زمینی ارتش به ویژه در بخش حفظ، گفت: تأثیر مؤسسات آموزش تخصصی قرآن برای جذب نفرات برای تربیت حافظ قرآن زیاد بود.

سپس محمدرضا کشتگر، دبیر این دوره از مسابقات و مدیر دارالقرآن نزاجا به تشریح روند برگزاری مرحله سراسری مسابقات و همچنین آیین‌نامه مسابقات پرداخت.

بنابر گفته کشتگر، مسئول دارالقرآن الکریم نیروی زمینی ارتش «اعضای هیئت داوران متشکل از داوران بین‌المللی و کشوری و پیشکسوتان قرآنی ارتش و نیروی زمینی است که تیم داوری امسال متشکل از حمیدرضا احمدی وفا، سعید پرویزی، سیدرضا میرموسایی، حسین دهقانی‌زاده، علی‌اکبر ملکشاهی، حسین اخوان‌اقدم، رحیم رجبی، معتز آقایی، نایبعلی عبداللهی و منصور آقامحمدی است».

یادآور می‌شود، این رقابت‌ها صبح امروز و فردا، 17 و 18 آذرماه با رقابت‌های رشته حفظ 10، 20 و 5 جزء در دو سالن جداگانه و حفظ یک جزء کارکنان پایور آغاز شده است.

همچنین در حاشیه این مسابقات، محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان ارتش در شهرک‌های مسکونی نیروی زمینی ارتش در نظر گرفته شده است. ازدیگر نوآوری‌های این مسابقات می‌توان به حضور چهره‌های جدید در این دوره از مسابقات و حافظان یک جزء اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha