تشریح فعالیت‌های 8ماهه اول ۹۸ اتحادیه مؤسسات قرآنی البرز
کد خبر: 3862539
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

تشریح فعالیت‌های 8ماهه اول ۹۸ اتحادیه مؤسسات قرآنی البرز

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ فعالیت‌های هشت ماهه اول سال ۹۸ اتحادیه مؤسسات قرآن البرز تشریح شد.

به گزارش ایکنا؛ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان البرز، طی گزارشی به ارائه عملکرد این اتحادیه در هشت ماهه اول سال جاری پرداخت که در ذیل به برخی از برنامه‌ها اشاره می‌شود.

جلسه‌ای برای تشکیل ستاد اجرایی فعالیت‌های ماه مبارک رمضان در اواخر ماه شعبان امسال با هسته مرکزی و عوامل اجرایی برگزار و برنامه‌های ماه مبارک رمضان شرح داده شد.

برپایی غرفه قرآنی در دومین جشنواره قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز به مدت یک هفته و نام‌نویسی از علاقه‌مندان برای فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مسابقات دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی(ع) به مدت سه‌ شب و تلاوت قاریان اتحادیه قرآنی استان در این مراسم از جمله برنامه‌های این مرکز بود.

یکی دیگر از برنامه‌های قرآنی اتحادیه در ماه مبارک رمضان، اجرای مراسم جزء‌خوانی و پخش مستقیم از شبکه استانی البرز با همکاری ارگان‌های مختلف اعم از اتحادیه قرآنی، دارالقرآن سپاه امام حسن مجتبی(ع)، ادارات کل اوقاف و فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، کانون تخصصی خادمیاران قرآنی رضوی و شهرداری کرج بود.

برگزاری ۳۶ کرسی تلاوت استانی به مناسبت‌های مختلف اعم از ماه مبارک رمضان، دهه کرامت، دهه ولایت، دهه آخر ماه صفر و توزیع هزار و 800 گلدان در کرسی‌های تلاوت، برگزاری 42 محفل قرآن استانی، جمع‌آوری کمک به مناطق سیل‌زده در مؤسسات قرآنی، در دارالقرآن‌ها توسط خادمیاران و حضور مدیرعامل اتحادیه قرآنی به همراه عوامل اجرایی در مناطق سیل‌زده، جمع‌آوری سبد کالا برای مناطق محروم استان از دیگر برنامه‌های قرآنی - فرهنگی این مرکز بود.

دیگر برنامه‌های اتحادیه طی این هشت ماه می‌توان به برگزاری جشن شب نیمه ماه رمضان، اردوی زیارتی قم و جمکران، برگزاری کلاس احکام در مساجد، برگزاری دوره‌های روخوانی و روان‌خوانی، تجوید با تدریس مربیان و خادمیاران قرآنی، برگزاری سفره‌های افطاری، ویژه برنامه رحلت امام خمینی(ره)، بازدید از نمایشگاه قرآن تهران و جمع‌آوری قرآن‌های مازاد از منازل اشاره کرد.

اعزام ۲۹ مربی برای تدریس قرآن در کمیته امداد، پایگاه‌های بسیج و جلسات سنتی به‌صورت رایگان، برپایی جلساتی با مسئولان دبیرخانه کانون مساجد، معاونت قرآن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی برای برگزاری کرسی تلاوت و محافل قرآنی، برپایی جلسه با شهرداری برای انجام فعالیت‌های قرآنی در استان البرز از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه بود.

برگزاری اردوی جهاد قرآنی توسط اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان البرز در شهرستان نظرآباد، اشتهارد، فردیس و بررسی پتانسیل فعالیت‌های قرآنی در آن شهرستان‌ها و تدوین برنامه قرآنی در آن منطقه، بررسی توانمندی مربیان آنها و اهدای قرآن به مربیان و مناطق محروم شهرستان و جمع‌آوری قرآن‌هایی با چاپ مستعمل و تعویض با قرآن‌هایی با چاپ نو و توزیع در مناطق محروم از دیگر فعالیت‌های این مرکز است که در این مدت انجام شد.

اتحادیه، فعالیت‌های دیگری مانند حضور در شهرهای شهرستان‌ فردیس، نظرآباد، اشتهارد در راستای سطح‌بندی و تست تدریس فعالان قرآنی، برپایی کارگاه دوروزه روش و فنون تدریس، فن بیان برای ارتقای سطح علمی و عملی مربیان، برگزاری جلسات قصه‌گویی قرآنی برای خادمیاران قرآنی، اهدا قرآن به هر یک از خادمیاران شهرستان فردیس، نظرآباد، جمع‌آوری قرآن و مفاتیح‌الجنان مازاد از منازل برای ارسال به مناطق محروم را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

از دیگر فعالیت‌های این اتحادیه، می‌توان به تشکیل جلسه بررسی و تجلیل از قاریان و همراهان در برنامه‌های دهه کرامت و ولایت، برگزاری سه دوره مکالمه عربی برای خادمیاران رضوی و زائران اربعین به صورت فشرده، برگزاری 10 ختم قرآن در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی، برگزاری جلسه با قاریان، حافظان، مربیان و علاقه‌مندان به قرآن در آستان امامزاده حسن(ع)، برپایی دو موکب در کربلا برای اسکان و تهیه غذای روزانه هزار نفر اشاره کرد.

اتحادیه قرآنی استان البرز، 50 قرآن، 75 رحل قرآن و 30 مفاتیح الجنان بسته‌بندی و به موکب‌های مسیر اربعین ارسال کرد، همچنین تهیه بیش از هزار و 500 بسته خوراکی و هدیه به کودکان و نوجوانان با شعار «قرآن بخوانید و جایزه بگیرید» انجام شد.

پرداخت 50 میلیون تومان وام به مؤسسات قرآنی با 2% کارمزد، برگزاری کرسی تلاوت، جلسات تفسیر، تصحیح قرائت نماز، برگزاری کلاس احکام و سیره زندگی امام رضا(ع)، بازدید از سرای سالمندان و معلولان، برپایی ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌های اتحادیه است.

گفتنی است، همه کرسی‌های تلاوت با همکاری دبیرخانه کانون‌‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) و کانون تخصصی خادمیاران قرآنی رضوی استان البرز برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha