پایان نخستین مجمع جوانان جوامع مسلمان جهان در امارات
کد خبر: 3862742
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

پایان نخستین مجمع جوانان جوامع مسلمان جهان در امارات

گروه بین‌الملل ــ نخستین مجمع بین‌المللی جوانان جوامع مسلمان جهان با تأکید بر اهمیت توسعه گفتمان‌ دینی در همه جوامع مسلمان در ابوظبی،‌ پایتخت امارات، پایان یافت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آژانس خبری امارات، شورای جهانی جوامع مسلمان  (WMCC) این مجمع دو‌ روزه را با  عنوان «تربیت رهبران‌ آینده: تعهد، صداقت و نوآوری» برگزار کرد و این گردهمایی دیروز، 17 آذرماه در ابوظبی پایان یافت.

در این مجمع بیش از 200 نماینده از جوانان جوامع مسلمان بسیاری از کشو‌ر‌ها و مناطق جهان از فیجی و نیوزیلند گرفته تا اروگوئه، برزیل و کشورهای اروپایی حضور یافتند.

در این نشست توصیه‌هایی از سوی شرکت‌کنندگان ارائه شد که مهم‌ترین آنها توانمندسازی جوانان مسلمان برای رهبری نهادهای جوامع خود و ترویج ایده‌ها و دیدگاه‌های آنان بود. این مجمع بر ایجاد ظرفیتی برای تربیت رهبران واقعی در دانشگاه‌ها با تشکیل نهادهایی برای آموزش آنها تأکید داشت.

یکی دیگر از مباحث مطرح شده، وجود چالش‌هایی بود که جوامع مسلمان با آن روبرو هستند و این مسئله توانمندسازی مردان و زنان جوان را برای رهبری نهادهای جامعه خود نیاز دارد. این مجمع همچنین بر اهمیت توسعه گفتمان دینی در همه جوامع مسلمان تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha