منطقه آزاد ارس قطب ارتباط با اتحادیه اوراسیا می‌شود
کد خبر: 3862780
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳

منطقه آزاد ارس قطب ارتباط با اتحادیه اوراسیا می‌شود

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: ‌به‌زودی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس و کاسپین تبدیل به قطب ارتباطی ایران با اتحادیه اوراسیا می‌شود.

منطقه آزاد ارس قطب ارتباط با اتحادیه اوراسیا می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس، مرتضی بانک، ‌دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور روز یکشنبه، 17 آذرماه در آیین افتتاح طرح‌های منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس در جمع خبرنگاران گفت: ‌به‌زودی مناطق آزاد تجاری صنعتی ارس و کاسپین تبدیل به قطب ارتباطی ایران با اتحادیه اوراسیا می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس توافقنامه مهمی که به تازگی در عرصه مبادلات بازرگانی ایران منعقد شد، کشورمان می تواند به پنج کشور عضو اتحادیه اوراسیا که تعداد اعضای آن افزایش خواهد یافت، ‌ ۳۰۰ قلم محصول ایرانی را در قالب مبادلات گمرکی بدون تعرفه صادر کند.

بانک افزود: این توافق فرصت مناسبی برای مناطق آزاد به خصوص منطقه آزاد ارس است و می‌تواند پل ارتباطی ایران با اوراسیا به خصوص کشور روسیه به‌عنوان یکی از بزرگترین بازارهای دنیا باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: بر این اساس ۸۰۰ قلم کالا نیز از کشورهای اوراسیا امکان مبادله با ایران را پیدا کرده‌اند که موقعیت ارزشمندی برای منطقه است.

بانک با اشاره به طرح‌های افتتاح شده امروز در منطقه آزاد ارس گفت: ‌حرکت رو به جلو و فعال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس در حال انجام است و بر این اساس موقعیت خوبی برای ایجاد تولید و اشتغال به وجود آمده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح اولین کشتارگاه تمام صنعتی در منطقه آزاد ارس و کلنگ‌زنی فاز دوم به همراه طرح‌های گلخانه‌ای، برقی و شیمیایی، این منطقه از یک واردکننده به صادرکننده تبدیل شده است.

انتهای پیام
captcha