تجلیل از خانواده شهید «عباس هفت‌خانگی» در کوی نیکنامان
کد خبر: 3862895
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

تجلیل از خانواده شهید «عباس هفت‌خانگی» در کوی نیکنامان

کانون خبرنگاران نبأ ــ برنامه این هفته «درکوی نیکنامان» فرهنگ‌سرای گلستان از خانواده شهید «عباس هفت‌خانگی» تجلیل می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ برنامه «درکوی نیکنامان» ویژه تکریم خانواده شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار، پنجشنبه، 21 آذرماه، ساعت 7:30 در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود.
سخنرانی حجت‌الاسلام وحیدی، قرائت زیارت عاشورا توسط فرامرز درویش، مداح اهل بیت(ع)، خاطره‌گویی خانواده شهید «عباس هفت‌خانگی» از بخش‌های این برنامه است.
شهيد عباس هفت خانگی، 30 آذر سال 1339 در شهرستان اراک در خانواده‌ای مذهبی متولد شد. دوران کودکی را به‌دليل مأموريت‌های پدر در کاشان، قم و تهران گذراند. سال 1357 به استخدام نيروی زمينی ارتش جمهوری اسلامی ايران در آمد؛ او زمان تسخير پادگان عشرت‌آباد آماده‌باش بود، مدتی به کردستان در غرب کشور اعزام شد و در بانه و مريوان با اشرار می‌جنگيد. اواخر سال 1359 شروع جنگ تحميلی عراق عليه ايران به منطقه جنوب اعزام شد .
 شهید هفت‌خانگی در تنگه رقابيه، اهواز و کارون بود که پس از شش ماه به تپه 120 شوش دانيال اهواز اعزام شد. او مسئول زدن آر پی چی بود و سرانجام 24 مهر سال 1360 شب هنگام در عملياتی سخت با نيروهای بعثی عراق، در جنگ تن به تن به دست دشمن به شهادت رسيد و چون تپه 120 به‌مدت يک سال در محاصره نيروهای بعثی بود و سرانجام با عمليات دليرمردان رزمنده آن منطقه آزاد شد تاکنون از اين شهید گرامی اثری پیدا نشده است.
تاکنون 167 برنامه «در کوی نیکنامان» با هدف تکریم و پیوند با خانواده معظم شهدا در فرهنگ‌سرای گلستان برپا شده است .
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک، فرهنگ‌سرای گلستان مراجعه کنند.
مریم علیزاده
انتهای پیام
captcha