اعلام شعار روزهای هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش/ آغاز مسابقات دانش‌آموزی
کد خبر: 3863216
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱

اعلام شعار روزهای هفته قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش/ آغاز مسابقات دانش‌آموزی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شعار روزهای هفته قرآن، عترت و نماز این وزارتخانه را اعلام کرد و از آغاز سی‌و‌هشتمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در تمامی مدارس کشور خبر داد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با پرداختن به اینکه امسال سال ویژه نماز را در آموزش و پرورش در تمامی استان‌های کشور و مناطق دنبال می‌کنیم، گفت: با توجه به مقام معظم رهبری که فرمودند «فضای مدارس را به نمازخوانی دانش‌آموزان مزین کنید. این برترین راه سلامت جامعه است»، حدود 32 برنامه متمرکز اجلاسیه‌های نماز به تأسی از اجلاس سراسری نماز انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای سی و دو اجلاسیه نماز در استان‌های کشور، بیان کرد: بیش از 780 اجلاسیه منطقه‌ای و تعداد بسیاری از مدارس نیز اجلاسیه نماز را برگزار کرده‌اند و امسال نیز سال ویژه نماز در آموزش و پرورش است. همچنین اجلاسیه بیست و یکم نماز نیز با پیام مقام معظم رهبری با نام «نماز و مدرسه» در استان گلستان 21 آذرماه برگزار می‌شود.

مسیب‌زاده اضافه کرد: دو نکته مهم این است که علی‌رغم اینکه اجلاس نماز برگزار می‌‌شود اما فرمایش مقام معظم رهبری درباره اهمیت نماز منحصر به ایام و زمان خاصی نیست و در همه سال‌ها و ایام مورد توجه است و باید به آن عنایت داشته باشیم. فعالیت‌های ارزشمند نمازی که با اجلاسیه سراسری نماز در حال انجام است، بعد از اجلاسیه نیز ادامه می‌یابد تا بتوانیم در این عرصه وظایف خود را به قدر توان انجام دهیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز، که از هفته پایان آذرماه و هفته اول دی‌ماه بنا بر استان‌های سردسیری و گرمسیری آغاز می‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌‌ای برای این هفته پیش‌بینی شده که در صدر آنها برگزاری مرحله منطقه‌ای سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور قرار دارد.

مسیب‌زاده با اشاره به عنوان‌ها و برنامه‌های پیشنهادی هفته پایانی آذرماه، اضافه کرد: شنبه، 23 آذرماه با شعار «قرآن، عترت و نماز؛ کانون امید به آینده) با فعالیت پیشنهادی برگزاری جلسات گفتمان دینی با موضوعات انتظار، مهدویت و امام‌شناسی، یکشنبه، 24 آذرماه با عنوان «مدرسه صالح؛ دانش‌آموز انقلابی» با فعالیت پیشنهادی برگزاری مرحله آموزشگاهی(مدرسه‌ای) مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی، دوشنبه، 25 آذرماه با شعار «تمدن اسلامی؛ جامعه مهدوی» با فعالیت پیشنهادی برگزاری جشن‌های عبادت(تکلیف) و دیدار با مراجع و علمای دینی از جمله این فعالیت‌هاست.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: دیگر برنامه‌های این هفته بدین شرح است: 26 آذرماه با عنوان «گام دوم انقلاب؛ پیروی ولایت» با فعالیت پیشنهادی اعزام اساتید قرآن، عترت و نماز و مبلغان دینی به مناطق محروم، 27 آذرماه با شعار «نگاه انقلابی؛ روحیه جهادی» با فعالیت پیشنهادی برگزاری محافل قرآنی، تجلیل از حافظان جزء سی‌ام و برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در مدارس و فضای مجازی، 28 آذرماه با عنوان «مشارکت مردمی؛ مسئولیت قرآنی» و با فعالیت پیشنهادی تجلیل از خیرین و واقفان قرآن و عترت و حضور در گلزار شهدا و 29 آذرماه با عنوان «نماز و معنویت؛ خانواده و تربیت» با فعالیت پیشنهادی حضور گسترده دانش‌آموزان، اولیا و مربیان در نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های قرآن و عترت و محافل انس با قرآن در تمامی مدارس کشور و برنامه حضور در منازل خانواده شهدا و مدافعان حرم.

مسیب‌زاده با پرداختن به اینکه تمام روزها به فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز اختصاص دارد و به صورت نمادین یک هفته به آغاز مسابقات قرآن، عترت و نماز در مدارس سراسر کشور اختصاص یافته است، افزود: برنامه‌ هفته قرآن و عترت به صورت نمادین با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، شنبه، 23 آذرماه در یکی از مدارس شاهد شهر تهران برپا می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی امسال در 14 رشته در بخش آوایی شامل قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ اجزای 5، 10، 20 و حفظ موضوعی و عمومی قرآن، تفسیر قرآن و در بخش عترت شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و نوشتن انشا درباره نماز و احکام نماز و اذان است.

انتهای پیام
captcha