انفجار بمب در فرودگاه «بگرام» افغانستان
کد خبر: 3863305
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

انفجار بمب در فرودگاه «بگرام» افغانستان

گروه بین‌الملل ــ منابع محلی پروان افغانستان از وقوع انفجار در فرودگاه بگرام این استان در بامداد امروز خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اینترنتی «اطلاعات روز» افغانستان، وحیده شهکار، سخنگوی استان پروان اظهار کرد:  امروز، 20 آذر، ساعت 6 بامداد به وقت محلی،  انفجاری در فرودگاه بگرام روی داده که محل دقیق این رخداد، در مقابل درمانگاه سابق نیروهای کره‌ای بود.

وی همچنین گفت: پس از وقوع انفجار، مهاجمان انتحاری به نیروهای امنیتی این فرودگاه حمله کردند و هم اکنون این درگیری‌ها پایان یافته است.

سخنگوی پروان در ادامه سخنانش اظهار کرد: تاکنون آمار دقیقی از تلفات این رویداد مطرح نشده است؛ اما براساس اطلاعات موجود، پنج فرد غیرنظامی در اثر این انفجار مجروح و به درمانگاه شهر چایکار منتقل شده‌اند. از سوی دیگر، رسانه‌های دیگر افغانستان به نقل از سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در فرودگاه بگرام اعلام کردند که افراد مسلح صبح امروز یک درمانگاه را که به غیرنظامیان خدمات بهداشتی ارائه می‌کرد، منفجر کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای خارجی مستقر در بگرام اعلام کرده است که این حمله از سوی نیروهای افغانستانی و خارجی دفع شده و در این حمله به نیروهای خارجی آسیبی وارد نشده است. تا این لحظه هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

یادآور می‌شود، پایگاه هوایی بگرام که نیروهای خارجی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) در آن مستقر هستند، پیش از این نیز بارها از سوی گروه طالبان هدف حمله قرار گرفته بود.

انتهای پیام
captcha