تضارب آرا رحمت است
کد خبر: 3863437
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

تضارب آرا رحمت است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، گفت: تضارب آرا رحمت است؛ چراکه انسان‌ها در این صورت با هم ارتباط دارند و بحث می‌کنند و همین موجب مشخص شدن آرای افراد می‌شود.

تضارب آرا رحمت است

به گزارش ایکنا از قزوین، اختتامیه هفته نکوداشت پژوهش و فناوری استان قزوین با حضور مسئولان استان، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان 19 آذرماه در سالن شهدای گمنام (مرکزی) دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین در این مراسم با بیان اینکه خداوند بنده‌ای که چشم‌بسته همه چیز را قبول کند، نمی‌پسندد، اظهار کرد: با آموزه‌های دینی نمی‌توان به‌صورت بخشنامه‌ای ارتباط برقرار کرد.

وی افزود: تضارب آرا رحمت است؛ چراکه انسان‌ها در این صورت با هم ارتباط دارند و بحث می‌کنند و همین موجب مشخص شدن آرای افراد می‌شود.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خداوند «اولوالالباب» را فرصت‌های معنوی می‌داند که در همه حال ارتباط خود را با خداوند به‌صورت مستمر برقرار نگه می‌دارند، این افراد اهل ذکر و فکر هستند و همواره با چنگ زدن به ذکر و عقل در مسیر خداشناسی قدم می‌گذارند.

وی ادامه داد: فکر و اندیشه باید در زمینی آباد کاشته شود که لازمه آن یاد خداوند است در این صورت آورده‌های فکری نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و می‌تواند در عرصه‌های مختلف موفق و بابرکت باشد.

امام‌جمعه قزوین با بیان اینکه ذکر قلب را آباد می‌کند، گفت: نام و یاد خداوند، اعتقاد به امامت و ولایت و مبانی دینی ازجمله نمونه‌های ذکر خداوند متعال است که می‌تواند در سایه عقل معجزه بیافریند. در همه احوال باید با ذکر، نهال فکر را بارور کنیم؛ چراکه اگر اهل فکر، اندیشه و ذکر نباشیم خداوند ما را از دایره عبادت و بندگی خود خارج می‌کند.

آیت‌الله عابدینی در پایان بیان کرد: هفته پژوهش امسال به شعار «پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین، رونق تولید» مزین شده است که بی‌شک پژوهشگران سرباز این عرصه هستند.

انتهای پیام
captcha