تل‌آویو در یک قدمی توافق «عدم تجاوز» با 4 کشور عربی
کد خبر: 3863678
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸

تل‌آویو در یک قدمی توافق «عدم تجاوز» با 4 کشور عربی

گروه بین‌الملل ــ منابع خبری رژیم صهیونیستی از تلاش تل‌آویو برای دستیابی به توافق «عدم تجاوز» با چهار کشور عربی در راستای تکمیل طرح عادی‌سازی روابط خبر دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز گزارش دادند که تل‌آویو در صدد امضای توافق «عدم تجاوز» با چهار کشور عمان، امارات، بحرین و مغرب است.

رسانه‌های صهیونیستی تأکید کردند که اسرائیل تا حدودی به این هدف خود که در راستای تکمیل طرح عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و چهار کشور عربی صورت گرفته، نزدیک شده است.

منابع بلندپایه دیپلماتیک عنوان کردند که همزمان آمریکا نیز به رژیم صهیونیستی در این زمینه یاری می‌رساند و بدین منظور، اخیراً یک مقام امنیتی کاخ سفید نشستی را با حضور سفرای امارات، بحرین، عمان و مغرب داشته است.

رژیم صهیونیستی سعی دارد با مطرح کردن مسائلی از قبیل امنیت و آزادی خطوط کشتیرانی در آب‌های خلیج فارس، روابط خود با کشورهای عربی را تقویت بخشد.

در همین راستا، «موشه عمار» خاخام صهیونیست اواسط هفته جاری در سفری بی‌سابقه به بحرین رفت و با علمای دینی برخی از کشورهای عربی و همچنین پادشاه بحرین دیدار و گفت‌وگو کرد.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز نقش چشمگیری در این خصوص ایفا کرده و تلاش می‌کند تحت پوشش امضای توافق «عدم تجاوز» که در واقع زیربنای عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو محسوب می‌شود، در جهت رهبری تأمین امنیت خطوط کشتی رانی در تنگه هرمز بهره برد.

انتهای پیام
captcha