تأکید پادشاه مراکش بر حمایت همه‌جانبه از فلسطین
کد خبر: 3863693
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱
در افتتاحیه پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان همکاری اسلامی؛

تأکید پادشاه مراکش بر حمایت همه‌جانبه از فلسطین

گروه بین‌الملل ــ پادشاه مراکش امروز، 21 آذرماه، طی سخنانی به مناسبت پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان همکاری اسلامی در رباط، بر پایبندی دولت و ملت کشورش بر حمایت سیاسی، حقوقی و میدانی از قدس شریف و فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از منارة، پنجاهمین سالروز تأسیس سازمان همکاری اسلامی صبح، امروز در شهر رباط برگزار شد و در آن بسیاری از مسئولان و وزرای خارجه کشورهای عضو شرکت کردند.

«محمد ششم»، پادشاه مراکش و رئیس کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی در افتتاحیه این مراسم گفت که دولت و ملت این کشور بر حمایت از خواسته‌های مشروع فلسطین در زمینه‌های مختلف سیاسی، حقوقی، دیپلماتیک و میدانی پایبند هستند.

وی در ادامه بر ضرورت تقویت وحدت بین کشورهای عضو شورای همکاری و تعیین برنامه‌های مناسب و راهبردهای مشخص برای نسل‌های آینده تأکید کرد.

محمد ششم به عنوان رئیس کمیته قدس سازمان همکاری‌ اسلامی که 57 کشور اسلامی با جمعیتی افزون بر یک میلیارد نفر عضو آن هستند، افزود: همواره از حقوق مشروع برادران فلسطینی‌مان دفاع خواهیم کرد.

«مولود چاوش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن شرکت در این مراسم اعلام کرد که کشورهای مسلمان باید بر اختلافات خود غلبه کنند و از این طریق به نحو بهتری با یکدیگر تعامل داشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha