ضرورت اقدام عملی دولت برای بهبود معیشت مردم
کد خبر: 3863782
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

ضرورت اقدام عملی دولت برای بهبود معیشت مردم

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بر ضرورت اقدام عملی دولت برای بهبود معیشت مردم تأکید کرد و گفت: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم، خصوصاً اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باید در اولویت کار دولتمردان باشد.

بهبود وضع معیشتی اقشار آسیب‌پذیر در اولویت دولتمردان باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز امروز، 22 آذرماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تبریز گفت: بهبود وضع اقتصادی و معیشتی مردم، خصوصاً اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه باید در اولویت کار دولتمردان باشد.

وی ادامه داد: دولتمردان می‌گفتند بعد از گران کردن بنزین گرانی در سایر اقلام و خدمات نخواهیم داشت ولی نمی‌دانند که گرانی غوغا می‌کند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، گفت: هرچند بارها مسئولان مختلف دولتی در خصوص بهبود خرید مردم سخن گفته‌‌اند اما نمی‌توان فقط با افزایش یارانه نقدی و غیرنقدی و پرداخت یارانه معیشتی تغییر مثبتی در قدرت خرید مردم ایجاد کرد و مسئولان باید فکر و اقدام موثر دیگری کنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه دولت باید سیاست‌های ضدتورمی را به صورت ویژه در بودجه بگنجاند افزود: ما از دولت و مجلس و کمیسیون تلفیق انتظار داریم تا با استفاده از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران تلاش کنند ضمن نقد و بررسی منصفانه سیاست بودجه‌ای دولت و پیشنهاد کارشناسی متناسب با شرایط کنوی اقتصاد کشور بودجه ضد گرانی را برای سال آینده تنظیم کنند.

وی در ادامه به تحریم‌هایی جدید آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: دو شرکت دیگر ایرانی به نامهای هواپیمایی ماهان و کشتیرانی ایران در فهرست تحریم‌های امریکا قرار گرفته است و همه این واقعیت را می‌دانند که تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان در سال‌های گذشته و خروج از برجام تشدید شده است ولی اثرگذاری‌اش کم شده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم تصریح کرد: آمریکایی معترف هستند که تحریم‌ها علیه ایران به آخر خط رسیده است.

وی با گرامی داشت سالگرد شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: برای مقابله با نفوذ دشمن در حوزه‌ها و دانشگاه‌ها وحدت بین این دو نهاد باید تقویت شود و در این راستا تقویت جنبش نرم افزاری، تولید علوم برای تحقق تمدن اسلامی و ارائه الگوی سبک زندگی اسلامی موضوعی بسیار ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از خطبه‌ها با طرح تذکر انتخاباتی این هفته گفت: کاندیداهای که از سوی شورای نگهبان تایید شود افراد محترمی هستند که می‌توانند برای کسب آرای مردم تبلیغات داشته باشند اما در این بین باید تقوای انتخاباتی را رعایت کنند و نباید جای معرفی خود دیگران را تخریب کنند.

امام جمعه تبریز با تاکید بر این که عکس گرفتن افراد با بنده دلیل تایید ایشان از جانب من نیست از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی خواسته هیچ عنوان از عکسهایی که با امام جمعه تبریز دارند برای تبلیغات نامزدی مجلس شورای اسلامی استفاده نکنند.

وی از مردم هم خواست از بین کاندیداهایی که شورای نگهبان قانون اساسی تایید می کند افراد اصلح و کسانی را که به نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری معتقد هستند به بهارستان بفرستند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: در جمهوری اسلامی این طور نیست که یک نفر طرفدار جمهوری و کسی دیگر طرفدار اسلام باشد بلکه جمهوری اسلامی متکی به آراء عمومی به خداوند مقرر کرده است.

وی ادامه داد: در جمهوری اسلامی رضایت مردم از حاکمیت، مانع نفوذ دشمن است و این همان حفظ نظام اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در استان مردم سالاری دینی را در نظام اسلامی الگوی جهانی عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون هر کاری را که به مردم سپرده ایم آن کار خوب پیش رفته است و جایی که کار منحصراً در دست مسئولان بوده یا نتیجه نداشته و یا نتیجه آن مطلوب نبوده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر نقش ارزشمند مردم در نظام اسلامی گفت: در نظام اسلامی بدون آرای مردم و حضور آنها خیمه نظام اسلامی بر پا نمی‌شود و پابرجا نمی ماند.

انتهای پیام
captcha