فراخوان تظاهرات علیه دخالت‌های خارجی در عراق
کد خبر: 3863840
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

فراخوان تظاهرات علیه دخالت‌های خارجی در عراق

گروه بین‌الملل ــ مردم عراق با برگزاری تظاهرات، به دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور اعتراض می‌کنند.

فراخوان تظاهرات علیه دخالت‌های خارجی در عراقبه گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، منابع خبری از فراخوان گسترده، برای برگزاری تظاهرات امروز، 23 آذرماه، علیه دخالت‌های خارجی در امور داخلی این کشور خبردادند.

براساس این گزارش، همچنین خودروی حامل فرزند «جعفر الموسوی»، سخنگوی جریان صدر در یکی از محله‌های بغداد هدف سوء قصد افراد مسلح ناشناس قرار گرفت.

در همین رابطه دفتر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه‌ای از تعطیلی نهادها، مراکز و مؤسسات وابسته به این جریان به جز اداره مرقد «سید محمد صدر»(پدر مقتدی صدر و از مراجع تقلید شیعه) و دو پسر وی، دفتر ویژه رئیس جریان صدر و تشکیلات «سرایا السلام»(گردان‌های صلح)به مدت یک‌ سال خبر داد.

همچنین نیروهای امنیتی عراق دومین فرد متهم به مشارکت در قتل نواجوان 16 ساله عراقی در میدان «الوثبه» را بازداشت کردند.

از سوی دیگر، جریان ملی حکمت عراق به رهبری سید عمار الحکیم با صدور بیانیه‌ای از عدم معرفی کاندیداهای خود برای هیچ یک از مناصب خبر داد.

در این بیانیه آمده است: جریان حکمت، مصلحت وطن را در استقلال حقیقی نخست‌وزیر آینده و عدم وابستگی او به احزاب سیاسی می‌بیند. نقش نخست‌وزیر آینده تنها بر مأموریت‌هایی که بر عهده او گذاشته شده خلاصه می‌شود و این جریان با اعلام زودهنگام نتایج انتخابات به پایان می‌رسد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از تلاش‌های انجام شده در راستای اجرای مذاکرات میان دولت و ملت عراق با هدف اجرای اصلاحات هدفمند، خواستار انجام تحقیقات سریع و شفاف در ارتباط با اعمال خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان شد.

انتهای پیام
captcha