والدین ناصح امین فرزندان باشند
کد خبر: 3863863
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳
امام‌جمعه بوکان:

والدین ناصح امین فرزندان باشند

کانون خبرنگاران نبأ ــ ملاعباس احمدی گفت: سرپرست خانواده(چه مرد و چه زن) باید ناصحی امین باشد و به‌عنوان الگو، فرزندان را به راه درست و حسنه هدایت کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ ملاعباس احمدی، امام‌جمعه بوکان، 22 آذرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه و روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری، گفت: دین اسلام، دین نفی خشونت، اذیت و افراطی‌گری است.
وی با اشاره به دوری از آسیب‌های اجتماعی در خانواده، بیان کرد: طبق فرموده خداوند باید نفس خود و خانواده‌های‌مان را از آتش جهنم محفوظ بداریم؛ سرپرست خانواده(چه مرد و چه زن) باید ناصحی امین باشد و به‌عنوان الگو، فرزندان را به راه درست و حسنه هدایت کند.
امام‌جمعه بوکان بیان کرد: به دستور اسلام احترام و دوستی بین زن و مرد باید با محبت و عشق بین آنها همراه باشد، چراکه در غیر این صورت ادامه زندگی میسر نیست.
ملاعباس احمدی ادامه داد: در دین اسلام، مودت، رحمت، مهربانی، ایمان و اخلاق پدیداراست و دشمنی جایگاهی ندارد؛ نباید به دشمنان اجازه بدهیم با دسیسه‌هایی که می‌اندیشند، کوچک‌ترین کدورتی در بین مسلمانان ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه از ابراز محبت به همسران خود خجالت نکشید، اظهار کرد: به همسرانتان احترام بگذارید و با تمام عشق و محبت با یکدیگر رفتار کنید؛ بانوان گرامی زمانی که همسرتان از کار به خانه برمی‌گردد به او خوش‌آمد بگویید و بگویید که چقدر برای‌تان با ارزش است؛ آقایان محترم هم در مقابل از زحمات همسران‌شان قدردانی کنند. اعضای خانواده باید احساسات خود را به یکدیگر ابراز کنند و بگویند که چقدر برای همدیگر باارزش و مورد احترام هستند.
خالد چوروکه
انتهای پیام
captcha